י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על אף הזעם

בהשתדלות הסנאטור: החרדים נכנסו לתקציב הקורונה המיוחד

על אפם ועל חמתם של הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, הצליח סנאטור דמוקרטי מניו יורק בשם צ'אק שומר להשיג תקציב סיוע בעקבות הקורונה גם עבור בתי הספר החרדיים בארצות הברית

בהשתדלות הסנאטור: החרדים נכנסו לתקציב הקורונה המיוחד
ג'ק טרוקס, צ'אק שומר צילום: באדיבות המצלם

חבילת הסיוע במסגרת הקורונה שקיבלו בתי ספר פרטיים בארה"ב, כוללת 1.9 טריליון דולר. לאור שתדלנות מוצלחת של הסנטור צ'אק שומר, קבוצות יהודיות אורתודוקסיות / חרדיות ואחרים קיבלו גם הם תקציב סיוע בסך 2.75 מיליארד דולר.

המהלך הגיע למרות התנגדויות של כמה מנהיגים דמוקרטים, בהם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ותומכי בית הספר הציבורי שנלחמו במאמצים להפנות כסף פדרלי לבתי ספר פרטיים. האגודה הלאומית לחינוך הביעה "אכזבה רבה" ממה שכינתה מדיניות "בטסי דבוס", בהתייחס למזכירת החינוך של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

המימון קיבל אישור מפתיע מצדה של רנדי וינגרטן, ראש הפדרציה האמריקאית למורים ומבקרת תכופה בנוגע לסיוע הממשלתי לחינוך מגזרי. היא אמרה ל'ניו יורק טיימס' כי "זו תהיה שערורייה אם לא נספק את התמיכה הרגשית לכל ילדינו שזקוקים להם כרגע, על הממשלה הפדרלית חלה חובה לעזור לכל בתי הספר להתאושש מהמגפה, גם לאלה שאינם ציבוריים" אמרה.

נתן דיאמנט, מנהל מדיניות ציבורית באיחוד בתי ספר האורתודוקסים, הודה לשומר, סנאטור דמוקרטי מניו יורק ואמר: "עדיין עשרה אחוזים מהתלמידים באמריקה לומדים בבתי ספר שאינם ציבוריים, והם מושפעים מהמשבר בדיוק כמו 90 האחוזים האחרים", אמר דיאמנט ל'ניו יורק טיימס' והוסיף, "אבל אנחנו מקבלים אחוז נמוך בהרבה בסך הכל, אך אנחנו מעריכים מאוד את מה שעשה הסנאטור שומר".

המהלך מפתיע מאד, כי הוא מגיע מקונגרס דמוקרטי ונשיא שנחשב זמן רב כתומך בחינוך הציבורי - כמעט 3 מיליארד דולר מיועדים לבתי ספר פרטיים. הדמוקרטים התנגדו לכך בזמן הנשיא דונלד טראמפ, להשתמש בכסף פדרלי לבתי ספר פרטיים, רק כדי לעשות זאת בעצמם.

דוברו של צ'אק שומר אמר לאחר ההחלטה: "הצעת החוק הזו מספקת מימון נדיב לבתי ספר ציבוריים, אך ישנם גם בתי ספר פרטיים רבים בהם יש אחוזים גדולים של תלמידים בעלי הכנסה נמוכה והם מקופחים, וגם הם זקוקים להקלה ממשבר הקורונה".

קורונה צ'אק שומר דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד