י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע חימום היחסים

מרוקו הזמינה חוות דעת: איך למשוך תיירים ישראלים

שנה קשה עברה על ענף התיירות בכל רחבי העולם, ובמדינות רבות מקווים לטוב ולפריחה מחודשת כבר בשנה הקרובה | במרוקו מכוונים את המאמצים להשביע את רצונו של התייר הישראלי שצפוי להגיע בעקבות חידוש הקשרים הדיפלומטיים, ומצפים למאות אלפים שיבואו בקרוב ויחזקו את הכלכלה במדינה 

מרוקו הזמינה חוות דעת: איך למשוך תיירים ישראלים
שוק במרוקו צילום: pixabay

משרד קידום התיירות במרוקו הזמין חוות דעת על איך אפשר למשוך תיירים מישראל. מרוקו מקווה לחזק את התיירות הישראלית כאשר הטיסות יחודשו.

מרוקו שקשריה עם ישראל הפכו לאחרונה לחמים מאד, מקווה כי ההיסטוריה היהודית בת מאות השנים יסייעו לה להחזיר חלק מהתיירות שהיא איבדה עקב המגיפה העולמית, ובמדינה מקווים לגל של מבקרים ישראלים לאחר התחלת הטיסות בחודש הבא.

שתי המדינות סיכמו בדצמבר האחרון לחדש את הקשרים הדיפלומטיים ולהפעיל מחדש טיסות ישירות שהיוו חלק מעסקה שתיווכה ארצות הברית הכוללת גם את ההכרה של וושינגטון בריבונות מרוקאית על סהרה המערבית.

מרוקו הייתה ביתם של אחת הקהילות היהודיות הגדולות והמשגשגות ביותר בצפון אפריקה ובמזרח התיכון במשך מאות שנים עד להקמת ישראל בשנת 1948. כאשר יהודים ברחו או גורשו ממדינות ערב, על פי הערכות רבע מיליון עזבו את מרוקו לישראל מ 1948-1964. כיום נותרו במרוקו רק כ -3,000 יהודים, אך מאות אלפי ישראלים ממוצא מרוקאי גרים בארץ.

כחלק מההתקרבות לישראל, מרוקו ביקשה בשנים האחרונות ללמד את תלמידי בית הספר על ההיסטוריה היהודית בתולדותיה. בשנת 2010 היא השיקה תוכנית לשיקום בתי כנסת, בתי קברות יהודיים ואתרי מורשת, והחזירה את שמותיהם המקוריים של כמה שכונות יהודיות.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי, שרת התיירות נדיה פתח עלאוי אמרה כי היא מצפה ל-200,000 מבקרים ישראלים בשנה הראשונה לאחר חידוש הטיסות הישירות. זאת בהשוואה לכ-13 מיליון תיירים זרים בשנה לפני המגיפה. הכנסות התיירות ירדו ב-53.8% לרמה של 36.3 מיליארד דירהם (3.8 מיליארד דולר) בשנת 2020.

בעיירת הנמל אסווירה המרוקאית היפה, שהייתה בעבר ביתם של קהילה יהודית גדולה, עסקי התיירות עומדים בפני זמנים טובים, איוב סורי, שיש לו חנות למזכרות מעץ ליד מוזיאון היהודי, מצפה שהעסקים ישגשגו: "אנו מצפים לקבל יותר תיירים יהודים לאחר עסקת הנורמליזציה", אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

כאמור, משרד קידום התיירות במרוקו הזמין חוות דעת על איך אפשר למשוך תיירים מישראל. הנרי אביזקר, מנהיג קהילה יהודית ואיש עסקים ברבאט שבבעלותו סוכנות נסיעות המארגנת סיורים לישראלים, אמר כי הוא אופטימי עוד יותר לגבי המספרים, ומנבא כי יגיעו עד 400,000.

מרוקו תיירים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד