י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מואשם בריגול ותעמולה

בנג'מין ברייר עצור באיראן וצפוי למאסר ממושך

צעיר צרפתי העונה לשם בנג'מין ברייר נעצר באיראן בחשד לריגול ותעמולה נגד המשטר. עורך דינו טוען כי הוא עומד בפני מאסר ממושך. פעילי זכויות אדם מאשימים את ממשלת איראן בשימוש במעצרים כדי להשיג מנוף במשא ומתן פוליטי עם מדינות המערב

בנג'מין ברייר עצור באיראן וצפוי למאסר ממושך
בנג'מין ברייר צילום: מתוך הטוויטר של עורך דינו

בנג'מין ברייר, תייר צרפתי שנעצר באיראן לפני כעשרה חודשים וכלוא בה מאז, יעמוד לדין במדינה בגין שני סעיפים של "ריגול ותעמולה נגד המערכת".

הצעיר שנעצר צילם במקום אסור, כך טוענים הרשויות באיראן. עורך דינו אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הוא צפוי לקבל עונש מאסר ארוך טווח.

בחודש שעבר אישר משרד החוץ של צרפת כי אזרח צרפתי מוחזק באיראן, והודיע כי הוא עוקב אחרי המצב. העיתון הצרפתי לה פיגארו דיווח גם הוא כי אזרח צרפתי-איראני ואזרח גרמני נעצרו באיראן, העצורים משמשים כקלפי מיקוח לקראת גזר הדין של הדיפלומט האיראני אסדולה אסדי, שנידון ל-20 שנות מאסר בגין תכנון מתקפת טרור בצרפת בשנת 2018.

פעילי זכויות אדם מאשימים את איראן במעצרי שווא של אזרחים זרים ואזרחים בעלי אזרחות כפולה, בניסיון לזכות בוויתורים ממדינות אחרות. כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

ברייר והטנדר. צילום: מתוך הטוויטר של עורך דינו סייד דהגאן.

בנג'מין ברייר נסע עם הטנדר שלו מצרפת לאיראן. כעת, הוא עומד בפני שנים רבות בכלא איראני, לאחר שהואשם בריגול ותעמולה. "ביום ראשון, 15 במרץ, הוא הואשם בשני סעיפי ריגול ותעמולה נגד הרפובליקה האיסלאמית", אמר סייד דהגאן, עורך דינו של ברייר, לסוכנות הידיעות 'רויטרס', והוסיף כי ברייר עומד בפני עונש מאסר ארוך טווח.

דהגאן אישר את המקרה בציוץ בטוויטר ואמר כי הצעיר בן ה-35 הואשם בריגול לאחר שצילם תמונות ב"אזורים אסורים". הוא נעצר לאחר שהטיס רחפן במדבר סמוך לגבול טורקמניסטן-איראן.

"הוא נמצא בכלא וקילאבאד בעיר משהד. מצבו הבריאותי טוב ויש לו גישה לעורכי הדין שלו והוא נהנה מביקור קונסולרי של פקידי השגרירות הצרפתית שנמצאים בקשר קבוע עמו", הוסיף דהגאן.

פעילי זכויות אדם מאשימים את ממשלת איראן בשימוש במעצרים כדי להשיג מנוף במשא ומתן פוליטי עם מדינות המערב. טהראן הכחישה את ההאשמות.

בנג'מין ברייר איראן צרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד