י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שלושה ימי אבל לזכרו

הגיש חוק נגד חובת החיסון ומת מקורונה

פוליטיקאי ברזילאי שהגיש הצעת חוק האוסרת על חיסוני חובה לקורונה מת מנגיף הקורונה בגיל 54. מושל המדינה הכריז על שלושה ימי אבל לזכרו וספד לו: "הותיר את חותמו בהיסטוריה ונלחם על מה שהוא האמין שהוא צודק"

הגיש חוק נגד חובת החיסון ומת מקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחוקק הברזילאי סילביו אנטוניו פאברו, שהגיש הצעת חוק האוסרת על חובה להתחסן נגד קורונה, מת בעצמו מהנגיף והוא בן 54. הוא נפטר בשבת בבית חולים פרטי בעיר קויאבה שבברזיל.

פאברו, אושפז מאז ה-4 במרץ והועבר ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לאחר שנדבק בנגיף, הרופאים אמרו שהוא מת כתוצאה מסיבוכים וזיהומים שנגרמו לו מהנגיף. הוא שאיר אחריו את אשתו, ושלושה ילדים, הוא נקבר בעיריית לוקאס דו ריו ורדה.

מושל המדינה מאורו מנדס, ממפלגת הדמוקרטים מרכז-ימין, קבע שלושה ימי אבל על פטירתו של פאברו. המושל ספד לעמיתו ואמר: "פאברו הותיר את חותמו בהיסטוריה של מדינת מאטו גרוסו, ונלחם על מה שהוא האמין שהוא צודק".

פאברו הציג הצעת חוק, שנבדקת בימים אלה באסיפה המחוקקת בברזיל, נגד חיסון חובה מפני נגיף הקורונה. הוא טען כי הצעת החוק שלו "תבטיח את זכותם של האזרחים להחליט אם הם רוצים להתחסן או לא". באשר לקטינים, פאברו הציע שהבחירה תהיה בידי הוריהם או האפוטרופוסים שלהם.

עוד הסביר המחוקק כי "המטרה למנוע חובת חיסון מכיוון שיש כיום אי וודאות לגבי יעילותם ותופעות הלוואי האפשריות של החיסונים, כאשר הם מהווים סיכון שאינו ניתן לתיקון, מכיוון שאין נתונים לטווח הקצר, הבינוני והארוך, והשפעות של החיסון אינן ידועות".

פאברו תמך בספקותיו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, בנוגע ליעילותם ובטיחותם של חיסוני קורונה. הנשיא התנער גם מכללי התרחקות חברתית ועטיית מסכה, ואמר לברזילאים בשבוע שעבר 'להפסיק לבכות' וללמוד לחיות עם הנגיף. רק 8.6 מיליון ברזילאים, (ארבעה אחוזים מהאוכלוסייה) קיבלו מנה ראשונה של חיסון, כאשר רק שלושה מיליון מהם קיבלו מנה שנייה.

מערכת הבריאות של ברזיל נמצאת כעת על סף קריסה כאשר מקרי מוות ומקרי חולי קשים עולים. מספר ההרוגים הרשמי עלה ל-278,229 נכון לאתמול יום שני. זאת ההתפרצות הקטלנית ביותר בעולם אחרי ארצות הברית.

מתנגדי חיסון חיסון לקורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד