כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כך הן נראות

לקראת חג הפסח: מצות נשלחו לסעודיה ולכווית

איגוד הקהילות היהודיות במדינות המפרץ דואג רוחנית וגשמית לקהילות היהודיות שבשש המדינות המאוגדות תחת הארגון | לקראת חג הפסח הקרוב נשלחו 150 קילו של מצות ושאר מאכלים 

לקראת חג הפסח: מצות נשלחו לסעודיה ולכווית
מצות מבחריין צילום: באדיבות המצלם

לקראת חג הפסח, איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (המייצג את הקהילות היהודיות בשש מדינות ה-GCC) מתכנן מגוון תכניות כדי להעשיר את חג הפסח עבור היהודים המקומיים מבחינה רוחנית וגשמית.

הארגון דאג למשלוח של 150 קילו של מצה לשש המדינות יחד עם אוכל כשר לפסח. סעודיה, בחריין, כווית, קטאר, איחוד האמירויות, עומאן.

ביום רביעי בערב, 24 במרץ, הארגון יקיים הרצאת זום בה יתארח הרב ד"ר אלי עבאדי, רבה של איחוד האמירויות בנושא "יסודות ליל הסדר", ובנושאים נוספים של החג, יתאפשרו שאלות מצד המשתתפים.

ביום רביעי בערב, 31 במרץ, הוזמנה הנהגת הארגון לבסיס חיל האוויר באבו דאבי שם יתארחו הרב יהודה סרנה, הרב ד"ר אלי עבאדי וחברי ההנהלה יחד עם רבנים צבאיים, יהיה אוכל כשר לחג לכל החיילים היהודים, ושיחה מיוחדת לחיילי ארה"ב שהוצבו בבסיס. התוכנית תשודר ברשת צבאית עבור בסיסים אחרים של ארה"ב באזור.

"זה מאוד מרגש לראות ביקוש כזה של תוכניות לפסח השנה במפרץ", אמר הרב עבאדי. "מכיוון שרבים יקיימו השנה את ליל הסדר אצלם בבית בגלל המגיפה, אנו שמחים לקיים את "ליל הסדר" המקוון כדי לספק להם כלים וטיפים לכך".

נשיא הארגון, אברהים דוד נונו, אמר על המהלך ההיסטורי, "הקמנו את הארגון במטרה לחלוק משאבים בין הקהילות היהודיות במפרץ, ואחד הפרויקטים הראשונים שלנו היה תיאום ההלכות לקראת החג הקרוב, כתוצאה מכך אנו מביאים 150 קילו מצה אשר יופצו ברחבי המדינות ליהודים המעוניינים בכך".

הודה נונו, השגרירה במשרד החוץ של בחריין אמרה: "במשך כל כך הרבה שנים הקהילה היהודית בבחריין חגגה את פסח בכוחות עצמנו, אך השנה באמצעות הקמת איגוד הקהילות היהודיות במפרץ אנו מסוגלים לחגוג עם הקהילה היהודית הרחבה יותר במפרץ", על אמרה השגרירה הודה נונו. "כמות המצות שאנו שולחים ליהודים באזור, מדבר על הצמיחה הגדולה של חיים יהודיים באזור".

בחריין סעודיה חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד