י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
איסור הגעה והקפאת נכסים

סנקציות חדשות על שישה בכירים מקורבים לנשיא סוריה

בבריטניה החליטו להחריף את המאבק בדיכוי העם הסורי: לאחר שהכריזו על העמדתה לדין של רעייתו של הנשיא הסורי כעת מכוונים בבריטניה את המאבק בבכירים נוספים | סנקציות חדשות הוטלו על שישה בכירים נוספים המקורבים לנשיא אסד 

סנקציות חדשות על שישה בכירים מקורבים לנשיא סוריה
מורדים בסוריה צילום: צילום מסך

לאחר שרעייתו של הנשיא הסורי נמצאת בפני העמדה לדין בבריטניה. בריטניה הטילה סנקציות חדשות על שישה נוספים מבעלי בריתו של נשיא סוריה בשאר אסד, כולל שר החוץ שלו, כך הודיע משרד החוץ בבריטניה.

גל סנקציות טריות מגיעות לעברה של סוריה כשהיא מציינת 10 שנים של מלחמת אזרחים אכזרית. הסנקציות פונות לנאשמים ב"דיכוי העם הסורי".

"משטר אסד העמיד את העם הסורי בעשור של אכזריות בגלל דרישה לרפורמה בדרכי שלום", כך אמר שר החוץ הבריטי דומיניק ראב. "אנו הטלנו סנקציות על שישה אנשים נוספים מהמשטר כדי לתת דין וחשבון לתקיפה שלהם על האזרחים שעליהם הם צריכים להגן" הוסיף ראב.

בציוץ של משרד החוץ, פורסם סרטון של ההרס והסבל מעשור המלחמה בסוריה. "הסורים סבלו מאלימות מחרידה במשך 10 שנים, בריטניה סיפקה מלכתחילה סיוע חיוני לנזקקים", נכתב בציוץ. "היום הכרזנו על סנקציות חדשות נגד חברי משטר אסד. אנו ממשיכים לדחוף לסיום הסכסוך".

ברשימת הפקידים נכללו שר החוץ של המשטר פייסל מקדאד, וכן חברים בולטים אחרים במעגל הפנימי של אסד כמו מאליק עליא, מפקד המשמר של ארמון הנשיאות מאז ינואר.

הצעדים נגדם כוללים איסורי נסיעה והקפאת נכסים. עליהם הוטלו הסנקציות הראשונות שהטילה בריטניה נגד סוריה לאחר יציאתה מאיחוד האירופי.

משרד החוץ מסר כי הם מנסים לדחוף את דמשק "לעסוק בצורה משמעותית" בשיחות השלום בראשות האו"ם המתנהלות בז'נבה.

משרד החוץ קרא לממשלת סוריה לשחרר את כל האנשים המוחזקים במעצר שרירותי ולאפשר לסוכנויות סיוע לגשת לנזקקים בכל רחבי הארץ ללא הפרעה. הסכסוך בסוריה נמשך כבר 10 שנים.

ארגון זכויות סורי פרסם כי כ-594,000 הרוגים בסוריה מאז תחילת הסכסוך ב-14 במרץ 2011. מתוכם 117,388 היו אזרחים ו-22,254 היו מתחת לגיל 18. מיליונים נוספים נעקרו מבתיהם ונפצעו, כך דיווח הארגון. למרות כמה הפסדים בתחילת הסכסוך, הצליח משטר אסד בתמיכת רוסיה, איראן וחיזבאללה להשתלט חזרה על חלקים גדולים במדינה.

בריטניה סוריה הטלת סנקציות אסמה אסד בשאר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד