י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מייעץ לממשל ביידן

החתן של טראמפ: "הבלוף האיראני נחשף"

בטור מיוחד שפרסם ג'ארד קושנר חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הוא קורא לממשל החדש לעמוד איתן מול האיראנים במשא ומתן על חזרה להסכם הגרעין

החתן של טראמפ: "הבלוף האיראני נחשף"
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מפרסם טור מיוחד ב"וול סטריט ג'ורנל" בו הוא קורא לממשל ביידן לא להיכנע לאיראנים במשא ומתן המתחדש על הסכם הגרעין. קושנר מדגיש את הישגי הממשל הקודם בהסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ, ובשבירת הקונספציה לפיה צריך קודם לפתור את הבעיה הפלסטינית.

את הסכסוך הישראלי-פלסטיני מכנה קושנר "מריבת נדל"ן". "תהיה זו טעות לא לבנות על היציבות החדשה שהושגה במזרח התיכון", כותב קושנר ומסביר כי היחסים בין ישראל, מרוקו, סודן, קוסבו, בחריין ואיחוד האמירויות הם בבחינת שינוי בתפיסה של יחסי החוץ באזור. 

במרכז המאמר מתייחס קושנר לסוגיה האיראנית, שכעת נחשבת לבוערת ביותר במזרח התיכון. חתנו של טראמפ מתייחס לסוגיית המשא ומתן על הסכם הגרעין בין הממשל החדש לאיראן: "לממשל ביידן יש יתרון אחד שממשל טראמפ מעולם לא החזיק בו והוא מערכת יחסים עם איראן", כתב קושנר. "בעוד שרבים הביעו דאגה מהצעד של ממשל ביידן לכונן משא ומתן, בעזרת שותפים אירופאים, אם איראן במסגרת הסכם הגרעין, אני רואה בזה צעד נבון, משום שהוא חשף את הבלוף האיראני", ציין היועץ. 

יועצו של טראמפ מדגיש כי בזכות המדיניות בה נקט הנשיא הקודם, ארה"ב באה למו"מ מול איראן כעת עם יתרון חשוב. לטענתו, על ארצות הברית לגלות סבלנות ולהתעקש כי כל הסכם עתידי יכלול מנגנון פיקוח אמיתי שיוודא שאיראן לא תוכל לפתח נשק גרעיני וימנע ממנה לחמש ולאמן כוחות במדינות זרות. 

הוא מסכם: "לממשל ביידן יש כל מה שהוא צריך על מנת לממש את הפוטנציאל החיובי הטמון במזרח התיכון".

ג'ארד קושנר איראן ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד