י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שנטען שהוא "מחביא" אותה

סמוטריץ' מבהיר: אלו עמדותיה של מיכל וולדיגר

שוללת גיוס נשים לצה"ל, מתנגדת לנישואין שלא ע"פ ההלכה, מחוייבת לדרך התורה ומצילה נפשות באופן יומיומי: יו"ר מפלגת הציונות הדתית מגיב בחריפות לפרסומים נגד חברת מפלגתו, רומז לזהות הגורמים האחראים לפייק ניוז לגביה, חוזר על מחוייבות מפלגתו לערכי הציבור החרדי ונערך לישורת האחרונה של הקמפיין – וגם המתקפות | צפו במונולוג הסוער

סמוטריץ' מבהיר: אלו עמדותיה של מיכל וולדיגר
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על הרחוב החרדי: בימים האחרונים עלה לאוויר קמפיין נגטיבי נגד מפלגת הציונות הדתית כאשר במרכזו ניצבת המועמדת מספר 2 ברשימה, מיכל וולדיגר. מובילי הקמפיין מייחסים לה פשרנות בנושאי דת שבציפור הנפש, דוגמת גיוס נשים לצה"ל ופגיעה בערכי המשפחה. סמוטריץ', כך נטען בקמפיין, "מחביא" את וולדיגר על מנת שלא "להבריח" מצביעים חרדים.

היום מתייחס סמוטריץ' בהרחבה לנושא ויוצא בתקיפות ובחריפות להגנתה של וולדיגר. "בימים האחרונים גברו מאוד המתקפות על מפלגת הציונות הדתית מצד גורמים בעלי אינטרס שזהותם ידועה. שיטת העבודה שלהם פשוטה וצפויה: הוצאת לעז על המפלגה שלנו כמי שמתפשרת כביכול בעניינים הנוגעים לציפור הנפש של הציבור הדתי והחרדי", כך סמוטריץ' בסרטון מיוחד שהוא מפרסם.

לדבריו, "מאחר ואני מהווה מטרה "בעייתית" בהקשר הזה, בחרו מי שבחרו להפנות את האש לעבר מועמדת מספר 2 במפלגה, מיכל וולדיגר. הטענה היא שאני "מחביא אותה" בגלל אמירות בעיתיות שלה מהעבר בנושאי דת ומדינה".

בשלב זה עובר סמוטריץ' להשיב לגופן של טענות. "דבר ראשון, מיכל היא שותפה לדרך שאני גאה בה ושמח על זה שהיא איתנו. אני בטוח שכל מי שיצביע לנו יהיה גאה באיך היא מייצגת אותו ודואגת לו ולעם ישראל. אם היה לי ענין "להחביא" אותה היא לא היתה איתנו מלכתחילה. בואו, זה לא שהאמירות הבעיתיות כביכול היו שמורות בכספת שלאף אחד לא היתה גישה אליה. הכרנו אותן ואותה וזו בדיוק הסיבה שבחרנו בה לצמרת המפלגה. הלוואי והיו לי מקצת הזכויות שלה בעולם הזה ובעולם הבא על הנפשות שהיא מצילה, פשוטו כמשמעו, בכל יום בעשיה החברתית המדהימה שלה. בטיפול במתמודדי נפש, במכורים, בבני המשפחות שלהם, ועוד ועוד".

על התמיכה שיוחסה לה בגיוס נשים לצה"ל ובנישואין שלא ע"פ ההלכה אומר סמוטריץ': "בניגוד לשקרים שמופצים עליה – מיכל לא תומכת בגיוס בנות לצה"ל. להפך. היא עומדת בראש עמותה גדולה של השירות הלאומי. היא נלחמת בשביל האלטרנטיבה הזו, שהיא כידוע התנדבותית ומבחירה ואינה חובה, ומשקיעה בכך הרבה מאוד בשנים האחרונות. בין זה לבין תמיכה בגיוס נשים לצה"ל אין דבר וחצי דבר.

מה כן? חשוב למיכל, וגם לי, שבנות שבוחרות ללכת לצבא תישארנה חלק מהציונות הדתית ותקבלנה מעטפת שתאפשר להן להתפתח ולבנות עולם רוחני וערכי במסלול שהן בחרו בו.

בנושא הזה כמו בנושא נישואין שלא ע"פ ההלכה מיכל הביעה הבנה ברמה האישית למצוקה וההתחבטות האישית של אנשים שנמצאים בדילמה. אבל ברמה העקרונית? תנו לי לצטט אותה "התורה קובעת". אותה תורה שכולנו מאמינים בה ומחוייבים לה. אותה תורה אגב שאוסרת להוציא לעז ושם רע על הזולת וקובעת ארור על מי שמכה רעהו בסתר – גם במערכת בחירות".

בכל מקרה מדגיש סמוטריץ' כי "המפלגה כולה מחוייבת לעמדות עליהן הצהרתי והתחייבתי: נאמנות ללא פשרות לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל – ע"פ ההלכה הפסוקה לנו, ללא פשרות וזגזוגים".

בסיום הסרטון צופה סמוטריץ' את התגברות המתקפות על מפלגתו אך מבהיר כי הוא ממוקד רק בדבר אחד. "מן הסתם בימים האחרונים תופנה נגדנו עוד תחמושת שקרית בסגנון הזה. אני מודיע כבר כעת כי אין לנו כוונה להיגרר ולהגיב לכל השמצה. הקבלות שלנו והמחוייבות שלנו בכל מה שקשור לנושאים שבציפור הנפש של הציבור החרדי – מפורסמות וידועות ובוודאי נחשפתן אליהם בדרך זו או אחרת. מי שנותן בי אמון ומצביע לי לא עושה את זה בגלל קמפיינים והבטחות בחירות אלא כי הוא מכיר אותי כבר שש שנים ויודע בדיוק מה אני מייצג. ובדיוק לכן יש מי שחושש מאיתנו ולא בוחל באמצעים כדי לפגוע בנו. כעת המטרה של כולנו – כן כולל אלה שמשמיצים ומכפישים – היא לעבוד בכל הכוח על מנת שביום שאחרי הבחירות תקום פה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד. זה קריטי לכל מה שיקר וחשוב לנו".

 

בצלאל סמוטריץ מיכל וולדיגר בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד