י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
באמצע דייג חוויתי

מה גרם לאזרח צעיר לחטוף התקף לב?

אזרח בן 45 מעפולה יצא לדייג בכינרת כשלפתע חש לחצים בחזה המתחזקים ומקשים על נשימתו, חבריו אשר שהו עמו הבחינו במתרחש והזעיקו עזרה

מה גרם לאזרח צעיר לחטוף התקף לב?
האזרח לאחר הצנתור צילום: דוברות המרכז הרפואי, פדה פוריה

ביום ראשון לפני יומיים יצא ניקולאי יורובסקי, אזרח בן 45 מעפולה, לדייג בכנרת. כשלפתע חש לחץ בחזה מתחזק ומקשה על נשימתו, חבריו ששהו עימו הבחינו במתרחש והזעיקו עזרה.

 יורובסקי מתאר את הרגעים: "הגעתי עם שני חברים לדוג, אנחנו מגיעים כל שבוע לבוא, לנוח, להירגע. ישבתי על הכיסא, פתאום הרגשתי לחץ בחזה, הלחץ הלך והתחזק וגם היה לי קשה לנשום, למרבה המזל, חברי הבחינו במתרחש והזעיקו את מד"א."

ד"ר בלה קרז'בין, קרדיולוגית במרכז פדה פוריה, מציינת: "במקרה כזה אנחנו מקבלים ממד"א דיווח מהשטח על הגעת המטופל. צוות צנתורים נערך מיד לקבלתו לצנתור והוא מגיע ישירות למערך הלב. במצבים כאלה כל דקה קובעת, למהירות הטיפול יש השלכה ישירה על היכולת למנוע נזק בלתי הפיך ללב". בצנתור אותרה חסימה מלאה של אחד העורקים המרכזיים של הלב והצוות פתח את העורק עם השתלת תומכן (סטנט).

היום (שלישי) יורובסקי מרגיש טוב יותר והוא מספר: "הייתי מעשן קופסא ביום, מאז שחטפתי את ההתקף אני לא מעשן ואני רוצה להפסיק". ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב, מדגיש, "מדובר בחולה צעיר, ללא מחלות רקע או היסטוריה משפחתית. אין ספק שעישון הינו גורם סיכון מאד משמעותי להיווצרות מחלת לב. ההמלצה שלנו לניקולאי היא  חד משמעית להפסיק לעשן. צריך להבין שהסיכון להתקף לב נוסף עולה משמעותית בחולים שממשיכים לעשן".

בית חולים פוריה התקף התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד