י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכשרות הבד"ץ

מהפכה בהדסה: פסח כשר למהדרין

מהפכת הכשרות לפסח ב'הדסה': ארוחות כשרות למהדרין לפסח בכשרות הבד"ץ העדה החרדית

מהפכה בהדסה: פסח כשר למהדרין
מכשירים את המטבח צילום: יח"צ

ההכנות לפסח נשלמות בהידור רב על פי הוראותיו של רב המרכז הרפואי הרב משה קליין שליט"א

ההכנות להכשרת המרכז הרפואי 'הדסה' לפסח נשלמות בימים אלו. חרף משבר הקורונה, לא יהיה שינוי ברמת הכשרות למהדרין מן המהדרין כפי שהנהיג בשנים האחרונות רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב משה קליין שליט"א, שבחג הפסח יהיה אפשר לקבל ערכות סגורות בכשרות המהודרות של בד"ץ העדה החרדית למטופלים החפצים בכך.

במרכז הרפואי החלו בהכנות להכשרת המרכז הרפואי לחג הפסח, בהכוונתו של הרב משה קליין שליט"א המפקח על תהליך ההכשרה המהודר של מטבחי בית החולים ומחלקות בית החולים לקראת החג. הכשרת בית החולים נועדה לאפשר לכלל המטופלים לשהות במרכז הרפואי בחג הפסח באופן המהודר ביותר. על פי הכללים החומרות וההידורים שנוהג הציבור הדתי והחרדי בחג הפסח.

על פי הנחייתו של הרב במהלך חג הפסח הארוחות שיינתנו במחלקות בבית החולים, גם אלו שאינם מבקשים את המנות המיוחדות של בד"ץ העדה החרדית, יהיו כשרות למהדרין ללא קטניות. מדיניות זו אינה מונעת מהמטופלים הנצרכים לדיאטות כאלה ואחרות גם אם הן מורכבות מקטניות מלקבל אותן עפ"י הנחיית צוות הדיאטניות ועל פי שקול דעתן.

כמידי שנה, גם השנה, יעשה שימוש בחג הפסח רק  בכלים חד פעמיים, חלבי ובשרי כאחד. וכן המגשים של האוכל המוגש לכלל המאושפזים יהיה חד פעמי, על מנת למנוע חשש מגע של חמץ.

 מנהלי שירותי המזון וצוותם עמלים כבר מעכשיו על מנת להכין תפריט משובח העומד בדרישות ההלכתיות שיתנו מענה גסטרונומי משובח כיאות לימי החג. בליל החג תוגש קערת הסדר המסורתית לצד מאכלי החג לחולים שיישארו במרכזים הרפואי. כל האוכל המוגש בבית החולים בחג הפסח, הוא כבכל ימות השנה- בישול לחומרא כשיטת מרן הבית יוסף. בכל המטבחים ישנם משגיחים יר"ש הנמצאים מפתיחת המטבח בשעות הבוקר המוקדמות ועד לסגירתו.

הרב משה קליין שליט"א רב המרכז הרפואי 'הדסה': "פסח בהדסה צריך המטופל להרגיש כמו בבית, הקפדה יתרה על כל הלכות והחמורות הנהוגים בימי הפסח. הנהלת 'הדסה' החליטה להעניק למטופליה את היכולת לעבור את ימי הפסח בהידור רפואי הלכתי כשרותי וגסטרונומי כאחד במטרה להקל על הנאלצים להישאר בימי הפסח בבית החולים".

מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' פרופ' זאב רוטשטיין: 'המרכז הרפואי 'הדסה' מאחל לכל בית ישראל חג כשר ושמח. בסיומה של שנה מאתגרת אנחנו ב'הדסה' מסתכלים עם הפנים קדימה לקראת חזרה לשגרת פעילות של המרכז הרפואי לטובת כלל המגזרים באוכלוסייה בירושלים ומחוצה לה'.

בשנה האחרונה פועל  במרכז הרפואי 'הדסה' קו מידע הנותן מענה בתחומי ההלכה והשהות של שומרי המצוות במרכז הרפואי 'הדסה'. הקו הוקם ביוזמת רב המרכז הרפואי הרב משה קליין שליט"א. בקו מידע רב על שעות התפילה ומיקום בתי הכנסת במרכז הרפואי בעין כרם ובהר הצופים. כמו כן כולל הקו מידע על כשרות המאכלים במרכז הרפואי. אוכל בשבתות ובחגים. בנוסף כהנים המבקשים לבקר במרכז הרפואי יכולים לקבל את כל המידע הקשור לטומאת כהנים ואופני הכניסה למרכז הרפואי. שואלים המבקשים לקבל מידע נוסף על המידע המצוי בקו המידע מועברים ללשכתו של רב המרכז הרפואי הרב קליין, שם יוכלו למצוא מענה מפורט יותר. מספר הטלפון של קו המידע הוא 02-6777699.

מרכז רפואי הדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד