ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"ניסה להתחפש"

ליצמן ודרעי במתקפה על לפיד: "מתכוון להקים ממשלה שתרדוף את החרדים"

יאיר לפיד שב ותקף הבוקר את החרדים אותם הוא כינה "סחטנים". ראש המפלגות החרדיות השיבו במתקפה • ליצמן: "מי שקנה את תרמית לפיד שהשתנה, התבגר והפסיק להילחם בחרדים - התבדה" • דרעי: "התגלה פרצופו האמיתי של יאיר לפיד שמחרים את שומרי המסורת והיהדות"

ליצמן ודרעי במתקפה על לפיד: "מתכוון להקים ממשלה שתרדוף את החרדים"
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי המפלגות החרדיות, השר יעקב ליצמן והשר אריה דרעי, תוקפים את יאיר לפיד בעקבות דברים שאמר נגד הציבור החרדי במסיבת עיתונאים הבוקר (שלישי), בה כינה את הסיעות החרדיות כ'סחטנים', וקרא בדבריו להצביע דווקא למפלגתו 'יש עתיד' כדי למנוע ממשלת נתניהו, שלטענתו, זו תהיה "ממשלה סחטנית, שתיקח את הכסף של אנשים עובדים כדי לתת אותו לאנשים שלא עובדים. ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר זה הרכב שבו אין ייצוג לאנשים שעובדים, משרתים בצבא, משלמים מיסים, מאמינים בדמוקרטיה" אמר יו"ר האופוזיציה.

עוד טען יו"ר יש עתיד הבוקר כי, "הליכוד בממשלה הזו הוא לא מפלגת שלטון, הוא שבוי. נתניהו הוא בן ערובה של סחטנים וקיצוניים. הוא חייב שהם יתנו לו חסינות, והוא ישלם. בכסף שלנו, בעתיד של הילדים שלנו, ביחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל". לפיד קרא שלא להצביע למפגלות קטנות כמו כחול לבן והעבודה, שלדבריו, "ב-7 מנדטים לא עוצרים סחטנות וכפיה דתית. ב-6 מנדטים לא מחליפים את נתניהו. אתם רוצים לעשות שינוי גדול? חייבים מפלגה גדולה שתעשה אותו. בלי כוח פוליטי, לא יהיה פה מהפך. הברירות הן יש עתיד גדולה, או ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר".

דבריו של לפיד הגיעו לאחר תקופה ארוכה בו לפיד מיעט מלתקוף את החרדים, ואת השנאה כנגד המגזר החרדי הוביל דווקא אביגדור ליברמן, שאף היו מסרים שנאמרו על ידי הנציגים החרדים כי יש עתיד פותחה לשותפות עם הסיעות החרדיות, כך אמר מאיר כהן בראיון ל׳בחדרי חרדים׳ כי "החרדים הם חלקים מהחברה החרדית, הם אנשים מאוד קרובים אלי, היו ויש ויכוחים של תפיסה אבל בענייני המהות הוכחנו כמה וכמה פעמים שיתופי פעולה מאוד מעניינים שקידמו את מה שהיה צריך".

ראשי המפלגות החרדיות תקפו היום את לפיד, שר הבינוי והשיכון מראשי יהדות התורה אמר: "יאיר לפיד ניסה להסתתר ולהתחפש, אך ככל שהוא מתקרב לבחירות הוא שוב הופך את החרדים לאויבים והוא מאבד את זה". עוד הוסיף למתקפה, "לפיד נחשף היום שוב בשנאתו המוכרת מהעבר וחזר להסתה הישנה והמסוכנת שלו כלפי המסורת ושומרי המצוות בישראל. אותו לפיד שמכנה אותנו סחטנים וקיצונים, מתכוון להקים ממשלה עם איבתיסאם מרעננה, וזה לא מספיק קיצוני בשבילו".

ואם היה ספק שמא החרדים יסכימו לשתף פעולה עם לפיד שעשוי להרכיב את הממשלה הבאה אחרי הבחירות, מבהיר ליצמן שמוביל את הקו הקיצוני במפלגות החרדיות נגד לפיד כי "מי שקנה את תרמית לפיד ש"השתנה, התבגר והפסיק להילחם בחרדים", התבדה ומקבל היום את לפיד המקורי, המפלג והמסית, בדיוק כמו שותפו ליברמן, איתו חתם הסכם עודפים, וביחד הם מתכוונים להקים ממשלה שתרדוף את החרדים ותפגע בכל היקר והקדוש למסורת ישראל והצביון היהודי".

יו״ר ש״ס שר הפנים, הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי, תקף אף הוא א יאיר לפיד ומסר: "התגלה פרצופו האמיתי של יאיר לפיד שמחרים את שומרי המסורת והיהדות ורוצה להקים ממשלת שמאל ולמחוק כל סממן יהודי ביחד עם ליברמן, מרצ ובתמיכת הרשימה המשותפת". דרעי הוסיף, "עכשיו זה ברור", ומנמק את סיסמת הבחירות של 'הליכוד', "זה או לפיד וליברמן בממשלת שמאל או נתניהו וש"ס חזקה שישמרו על מדינה יהודית ומסורת ישראלֿ".

יאיר לפיד יעקב ליצמן בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד