י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכה בקהילה החרדית

הרבנים בקול קורא חריף במיוחד נגד שימוש ומכירה של מריחואנה

תופעה רווחת בלייקווד הקשורה לשימוש בסמים, מביאה את רבני העיר המודאגים לצאת בקריאה חריפה נגד סוחרי הסמים ומשתמשי הקנאביס בקהילה החרדית. בקול קורא יוצא דופן קוראים עשרות ראשי ישיבות ורבנים בלייקווד על איסור מכירה ושימוש במריחואנה ומאיימים על הסוררים

הרבנים בקול קורא חריף במיוחד נגד שימוש ומכירה של מריחואנה
הקומזיץ בלייקווד צילום: Yeshiva world news

כמעט 75 רבנים וראשי ישיבות בלייקווד הוציאו היום (שלישי) קול קורא, האוסר על מכירה ושימוש במריחואנה. הקול קורא מגיע בדיוק כשמדינת ניו ג'רזי אישרה חוקית את השימוש בסם.

בקול קורא יש אזהרה חריפה לכל מי שעוסק במכירה אפילו בעקיפין או בשימוש, כמו גם לאנשים שמוכרים מריחואנה אפילו באופן חוקי. במכתב נאמר, כי לאחרונה העבירו חוק במדינת ניו ג'רזי להתיר מכירה ושימוש בסם המכונה "קנאביס, מריחואנה" חוקת ממשלת מדינת ניו ג'רזי אישרה את השימוש במריחואנה. הרבנים מזהירים כי אין צורך להרחיק לכת כדי לתאר את ההרס הרגשי, הפסיכולוגי והרוחני שנגרם כתוצאה מכל שימוש בסמים - כולל מריחואנה. זה לא משאיר מקום לאף יהודי לעסוק בשימוש בסמים מכל סוג שהוא, ומי שעוסק בפעילות מסוג זה לא נחשב כחבר בקהילה שלנו.

לכן אנו באים להזהיר את כל תושבי עירנו: "סורו נא מעל אהלי האנשים הרעים האלה, ואל תספו בכל חטאתם" (שמות טז, כג).

אנו פונים גם לרבני עירנו בתחינה. אנא הסבירו לקהילה את הסכנה הגדולה שמרחפת מעל הקהילה שלנו, כדי שהנגע הנורא הזה לא ירדוף אחרי הקהילה, אנו מבקשים גם שהרבנים יגיעו לכל אלה "שעוסקים בצרכי ציבור באמונה" ולהתחנן בפניהם לעשות כל שביכולתם להוקיע ממחננו אנשי דלא מעלי, כדי שלא יכלו להמשיך בדרכם הנלוזה בדברים הקשורים למריחואנה.

"הננו מוסרים מודעה ואזהרה בזה, שכל מי שלומד בישיבתנו הקדושים שישתמש ח"ו בסמים באיזה שהוא צורה, ובאיזה זמן שהוא אפילו דרך עראי ממש, יחשב כפורץ גדרי עולם, אין לו שום מקום בקהילותינו בישיבתנו, וייענש בכל החומר הראוי לפורץ גדר באופן נורא כזה".

אחד מעסקני לייקווד סיפר ל"בחדרי חרדים" כי העיירה השלווה שהפכה למקום שבו נשמע קול התורה בגאון, הלכה לאחרונה למקום בו צעירים רבים מעשנים מריחואנה בלי להבין את הסכנה בכך, "החוק כאן עבר שמחיר עישון ומכירה, וזה נראה שאיש לא מודע לסכנה שבדבר, הקהילה כאן החליטה להילחם נגד התופעה שפעם אף אחד לא חלם עליה".

לייקווד מריחואנה סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד