י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבוע גורלי

זו האסטרטגיה של המועמדים לראשות הממשלה

שבעה ימים בלבד נותרו לארבעת הטוענים לכתר בכדי לשכנע את המתלבטים ולהבטיח ניצחון לעצמם. ב'חדשות 12' חשפו הערב את האסטרטגיה של ארבעת ראשי הממשלה הפוטנציאליים. שלוש המטרות של נתניהו, החיסול הטוטאלי של לפיד והאסטרטגיות של בנט וסער

זו האסטרטגיה של המועמדים לראשות הממשלה
המועמדים לראשות הממשלה צילום: פלאש 90/לע"מ

בעוד שבוע, בשעות אלה, כבר נדע לכאורה איך תיראה מפת המנדטים לכנסת ה-24, בינתיים ארבעת המועמדים שחותרים להנהיג את המדינה, בנימין נתניהו, יאיר לפיד, גדעון סער ונפתלי בנט ינסו להשיג את המטרות.

בפתח המהדורה המרכזית של 'חדשות 12', הציגו הכתבים הפוליטיים עמית סגל ודפנה ליאל את האסטרטגיה שינקטו ארבעת המועמדים בשבוע הקרוב, ראש בראש בקרב בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד, כשבתווך גדעון סער ונפתלי בנט שעדיין לא גנזו את החלום למרות המנדטים המעטים שהם משיגים לפי הסקרים.

לליכוד, על פי הדיווח של עמית סגל, יש שלוש מטרות, הראשון: לגרור את לפיד לדו קרב על ראשות הממשלה, השני: לחדד את הקמפיין הכלכלי, השלישי: להציל את סמוטריץ׳ לעבור את אחוז החסימה בטווח הביטחון.

עוד דיווח, כי האסטרטגיה של לפיד היא מחד, לדלל את כוחן של מפלגות העבודה ומרצ, אבל לא להפיל אותם אל מתחת לאחוז החסימה. מאידך, לחסל את כחול לבן, או שלפיד חושש מעריקים לממשלת ימין או שבסקרים הפנימיים שלו, בכל מקרה הם לא יעברו את אחוז החסימה.

בתווך הציגה דפנה ליאל את האסטרטגיה של המועמדים נפתלי בנט וגדעון סער, שניהם פועלים לשמר את כוחם עם מספר דו ספרתי של מנדטים, שניהם מכוונים על מי שהצביע בעבר ליכוד.

מועמד 'ימינה' נפתלי בנט ינסה לשתות שני מנדטים מהליכוד, ירד לשטח הליכודי ויבליט ההבטחות של נתניהו שלא מומשו ויבטיח כי הוא יממש. כן גם יציג שוב ושוב את תכניתו הכלכלית שזכתה לכינוי 'תכנית סינגפור'.

האסטרגיה של יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, גם הוא יפנה לאנשי ליכוד ויגייס ליכונדיקים מהעבר. הוא ינסה להציג עצמו כמי שיהיה המנהיג הטבעי לאחר עידן נתניהו, ויצהיר כי גם נפתלי בנט ייקח חלק מהנהגתו.

יאיר לפיד בחירות לכנסת ה 24 בחירות לראשות הממשלה בנימין נתניהו גדעון סער נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד