י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בא לחזק את המחאה

תיעוד: הגרי"מ שכטר בעצרת נגד הרכבת הקלה

מחזה לא שגרתי היום ברחוב בר אילן הירושלמי. הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר מגדולי משפיעי ברסלב יצא בכדי לחזק את המחאה נגד תוואי הרכבת הקלה שאמור לעבור ברחוב. הצלם דוד ארזני תיעד ומגיש גלריה

תיעוד: הגרי"מ שכטר בעצרת נגד הרכבת הקלה
הגרי"מ שכטר בהפגנה בבר אילן צילום: דוד ארזני

מאות השתתפו היום (שלישי) בעצרת מחאה ותפילה נגד 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה בירושלים. העצרת שהתקיימה על ציר בר אילן, זכתה להשתתפותו המפתיעה של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, מרבני חסידות ברסלב, שלראשונה מזה שנים לאחר שנמנע מהשתתפות בהפגנות, הגיע כאמור להשתתף בעצרת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי העצרת שהייתה אמורה להתחיל בסביבות השעה 12:00 בצהריים, נדחתה בלמעלה משעה - זאת בעקבות ניסיונות מצד גורמים שניסו להניא את הגרי"מ שכטר מהשתתפות בעצרת. אך כאמור, הגאון הרב שכטר כאמור השתתף בעצרת דקות ארוכות והביע את תמיכתו במאבק נגד 'הקו הירוק'.

בדברים שנשא אחד מחשובי רבני העצרת, הוא אמר כי "היה מתווה שהיה מוסכם על כולם - להעביר את 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה מתחת לאדמה מציר בר לב ועד האזור של הכניסה לעיר, אבל הייתה התעקשות של גורמים לא ענייניים שבחרו להעביר את זה דווקא בתוך השכונות החרדיות". לדבריו, "מדובר ברכבת שתהיה צפופה מאוד שתחבר בין חלקי העיר החילוניים אל השכונות החרדיות, תוך אי שמירה על מינימום של אורח החיים החרדי של צניעות וכדומה, ועוד ששאר הקווים הרגילים עתידים להתבטל".

"עוד אמרו הרבנים הנואמים, כי "בנוסף, צפויים להיבנות על כל תוואי הרכבת תוספות בנייה של מרכזים מסחריים בכל האזור, מה שיהפוך את המקום לתחנה מרכזית לכל דבר וענין, ללא שום התחשבות באופי וצביון השכונות החרדיות הסמוכות, ועל כך לא נשתוק.

לאחר מכן הפכה העצרת להפגנה סוערת כשמאות הקנאים התעמתו עם שוטרים על ציר הקו הירוק של הרכבת הקלה. 7 נעצרו. מכת"זית משטרה פעלה במקום בניסיון לפנות את המפגינים שנשכבו מתחת לטרקטורים.

הקו הירוק בר אילן רבי יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד