י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הביקור בדרום

אחותו של הרודן משגרת אזהרה חמורה לממשל ביידן

אחותו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הזהירה את ממשל ביידן שאם הם 'ירצו לישון בשלום' בארבע השנים הבאות, הם "חייבים להימנע מלעשות צעד ראשון שיגרום להשלכות רעות"

אחותו של הרודן משגרת אזהרה חמורה לממשל ביידן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אחותו של מנהיג צפון קוריאה, קים יו ג'ונג, מתחה ביקורת על התרגילים הצבאיים המתמשכים בדרום קוריאה והזהירה את הממשל האמריקני החדש מפני נקיטה בצעדים שעלולים להוביל לתוצאות הרסניות אם הם רוצים להיות בשלום, כך דווח היום (שלישי) בטלוויזיה הרשמית בצפון קוריאה.

ההצהרה הגיעה יום לפני שדיפלומט וראש ההגנה של ארה"ב אמורים להגיע לסיאול בירת דרום קוריאה, לשיחותיהם הראשונות עם עמיתיהם בדרום קוריאה.

"אנו מנצלים את ההזדמנות הזו כדי להזהיר את הממשל האמריקני החדש שמנסה בכל כוחו להכניס בלגן בארצנו", אמרה קים בהצהרה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA. "אם הם רוצים לישון בשלום בארבע שנים הקרובות, מוטב להם להימנע מלקחת צעד ראשון של השלכות רעות". שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין טסו השבוע באסיה לשיחות מדיניות חוץ וביטחון עם בעלות הברית ביפן ובדרום קוריאה, בין היתר.

נראה כי עיתוי ההערות של קים נועדו להבטיח שצפון קוריאה תעמוד בראש סדר היום של בלינקן ואוסטין כאשר הם ינחתו בסיאול, אמר רמון פאצ'קו פרדו, מומחה לקוריאה באוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון. כך דיווח ה"דיילי מייל".

"עד כה, הדיון התמקד בסין ובבדיקת המדיניות של צפון קוריאה", אמר. "עכשיו ההצהרה של קים תהיה מרכזית בדיונים", צפון קוריאה דחתה עד כה בקשות מטעם ארצות הברית לנהל דיאלוג, כך נמסר מהבית הלבן ביום שני.

הבית הלבן אישר ביום שני כי הממשל פנה לצפון קוריאה דרך ערוצים לא רשמיים, אך הם טרם הגיבו, ממשל ביידן נזהר עד כה מלדבר בפומבי על גישתו לצפון קוריאה, אך מהממשל נמסר כי הם מבצעים סקירת מדיניות מקיפה בעקבות הקשר חסר התקדים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און.

כזכור, מאמציו של טראמפ לא הצליחו לשכנע את צפון קוריאה לוותר על הנשק הגרעיני שלה.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד