ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סבלו מצלקות וטראומות

שערוריה בגרמניה: חסידים הוחזקו שעות בשדה התעופה

ללא סיבה הנראית לעין, קבוצת גברים חסידיים מניו יורק הוחזקו מעל 10 שעות בשדה תעופה גרמני. דב הייקינד, מחוקק לשעבר במדינת ניו יורק מגנה את המעשה ודורש מממשלת גרמניה לחקור את המעשה הנפשע ולדאוג שלא יקרה שוב

שערוריה בגרמניה: חסידים הוחזקו שעות בשדה התעופה
חסידים שעוכבו בגרמניה צילום: באדיבות המצלם

לפחות 16 גברים חסידיים, כולל קבוצה מניו יורק שהיו בדרכם לווינה בירת אוסטריה, עוכבו ללא סיבה בשדה תעופה בגרמניה ליותר מ-10 שעות.

חמישה מהגברים נעצרו לראשונה על ידי הרשויות בפרנקפורט ב-7 במרץ ועוכבו ללא אוכל ומים, מספר חסידים אחרים הוחזקו יחד ללא אפשרות להמשיך בדרכם, כך פרסם המחוקק האמריקאי לשעבר דב היקינד, מייסד ארגון 'אמריקנים נגד אנטישמיות'.

כמה מחברי הקבוצה נשלפו משאר הנוסעים ו"נחקרו בחומרה", סיפר הייקינד, "זה לא מתקבל על הדעת שמשהו כזה יקרה לאנשים חפים מפשע בכל מקום, אך יותר מכך ליהודים חרדים בגרמניה משאר המקומות", אמר הייקינד בהצהרה.

"הם יצרו איתי קשר כדי לספר את הסיפור שלהם", אמר. "אני יכול לומר לכם שהטראומה והכאב שהם סבלו הם מצולקות וטראומטיות, ולכן אנו קוראים לממשלת גרמניה לחקור באופן מיידי את היחס המחריד הזה לאנשים חפים מפשע".

על פי העדויות של החסידים שפרסם הארגון, הבעיות החלו כשחמשת הניו יורקים נעצרו בבקרת הגבול בשדה התעופה בפרנקפורט. "ברגע שמסרתי את הניירות לשוטר, הוא מסתכל עלי, והוא אומר לי, 'כל החמישה ביחד? אמר אחד הגברים, אמרתי, 'כן' אז הוא אמר, 'אתה צריך לעמוד בצד', שני אנשים נוספים שהיו בטיסה שלנו מגיעים לשם, הם עברו עם האישורים שלהם ומיד נאמר להם לעמוד גם לידינו, אז ראינו מיד שזה דבר יהודי".

"אף אחד אחר לא נעצר יותר מדקה" אמר, "הם הסתכלו על המסמך ואמרו 'הבא בתור'. רק לשבעה יהודים חסידיים, נאמר לעמוד בצד". סיפר אחד מהם.

לדברי הגברים, הם יצרו קשר עם הקונסוליה האמריקאית בזמן שהוחזקו שם ונאמר להם כי "הם חוקרים את הניירת שלנו כי הם עלולים להיות מזויפים". ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי גורמים בקונסוליה האמריקאית בפרנקפורט ובשגרירות ארה"ב בברלין לא הגיבו לבקשת תגובה מצד ה'פוסט'.

בסופו של דבר 16 המעוכבים הורשו להמשיך לווינה, אך רק לאחר שנאמר להם לחתום על כתב ויתור המנקה את הרשויות הגרמניות מעוולות, כך אמרו החסידים.

גרמניה שדה תעופה חסידים אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד