י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בני-ברק שאגה: "כן לתורה, לא לבג"ץ!"

"אשרי העם שככה לו", זעקו בגרון ניחר, תחת השמש הקופחת, מעל 150 אלף יהודים בעצרת המחאה בבני ברק, במעמד גדולי התורה • יהושע הכהן היה שם • אורית קופל מגישה: גלריה מרהיבה

הפגנת הרבבות היום בבני ברק. צילום: אורית קופל
הפגנת הרבבות היום בבני ברק. צילום: אורית קופל

"אשרי העם שככה לו", זעקו בגרון ניחר, תחת השמש הקופחת, מעל מאה וחמישים אלף יהודים, שהגיעו היום בשעות הצהרים בהוראת גדולי ומאורי הדור שליט"א, לעצרת המחאה כנגד מעצרם של הורי התלמידות בעמנואל, במרכז העיר בני ברק.

אחד אחרי השני זרמו לכאן הורי התלמידות, לבושים בבגדי שבת, על ראשם שטריימלים, מקבלים כאן חיבוק עז ותומך מהקהל. "אשרינו מה טוב חלקנו", שרו להם הרבבות שהפכו לריקוד ענק ומתמשך.

עד מהרה החלו גדולי התורה לאכלס את הבימה המיוחדת, אך בעקבות הלחץ שנוצר, הועברה הבמה אל מרפסת סמינר חסידות גור, שם ישבו בזה אחר זה, כ"ק האדמו"רים מגור, צאנז, מכנובקה, בני האדמו"ר מויז'ניץ, הרב בורנשטיין ראש ישיבת סלונים, הרב בערל פוברסקי ראש ישיבת פונוביז' ואחרים.

אחר אמירת תהילים נשא דברים הגר"ש וואזנר, שבדבריו החריפים והנוקבים תיאר בצורה חדה, יותר מכל דובר אחר, את המצב: "עד היום חשבנו שתהום פעורה בינינו. היום אנו מבינים שזה הרבה מעבר לכך. באף מקום לא תופסים כך יהודים. זהו על דרך מאמר הגמרא ששנאת אדם שאינו שומר תורה ומצוות לאדם השומר תומ"צ היא יותר מאשר שנאת גוי ליהודי".

נציג ההורים, הרב ביטון נשא גם הוא דברים חוצבי להבות, וסיפר: "ידוע ומפורסם, כשבעל התניא זצ"ל (הטעות במקור) הושם בבית-הסוהר, עמד חוקר ושם לו אקדח על הרקה. וביקש ממנו לקבל תכתיבים שנוגדים את התורה הקדושה.

"אמר לו הצדיק: אתה יודע מי מתרגש מהצעצוע שלך? אדם שיש לו עולם אחד, ואלוהים הרבה. אני יש לי שתי עולמות, ואולוקים אחד. אני לא מתרגש מהצעצוע שלך. אנחנו לא מפחדים".

לאחר פרק התהילים "שיר המעלות" שקרא הרב בורנשטיין, אחריו חוזר הקהל האדיר, המשיכה התזמורת לנגן שירי שמחה, כשהורי התלמידות נישאים על כפיים.


































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד