י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאות האלפים זעקו: "לא לשלטון בג"ץ, ה' הוא מלכנו!" • סיקור נרחב

קרוב ל-200 אלף איש גדשו את רחובות ירושלים, בהבעת תמיכה חסרת תקדים בהורים הנשלחים לכלא • בעצרת אמרו ההמונים סליחות, ונציג ההורים תקף את בג"ץ והעותר • התהלוכה במגרש הרוסים

אחד העצורים נישא על כפיים. צילום: יעקב נחומי
אחד העצורים נישא על כפיים. צילום: יעקב נחומי

"אדון הסליחות, בוחן לבבות. גולה עמוקות, דובר צדקות", שרו הרבבות בירושלים, בראשות המקובל רבי דוד בצרי, בנעימה הספרדית המוכרת מימי הסליחות, והוכיחו הוכחה ניצחת לכל כלי התקשורת בארץ ובעולם כי האישומים על גזענות ואפליה עדתית אינם אלא פרי דימיונם הקודח של אנשי 'הקרן החדשה לישראל', המגובים היטב בידי בג"ץ, שאינו מחמיץ הזדמנות לתחוב את אצבעותיו אל תוך בבת עינו של החינוך החרדית בארץ.

"לא ירתיעו אותנו: נלך גם לתאי הגזים עבור החינוך" • לצפיה בשידור חי ובלעדי

במפגן התמיכה שנערך עד עתה ברחוב ירמיהו בירושלים, משתתפים, על פי הערכות משטרה רשמיות, קרוב ל-200 אלף איש. עם תומה, החלו ההמונים ללוות את ההורים, אסירי עמנואל, דרך הרחובות בר אילן, שמואל הנביא והנביאים, עד למגרש הרוסים בירושלים. ברחוב הנביאים הצטרף הגרי"ש אלישיב אל ההמונים המלווים את ההורים גיבורי החייל, הנישאים על כפי ההמונים.

העצרת ברחוב בר אילן נפתחה במשאו של הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי, יד ימינו של הגרי"ש אלישיב, שמתח ביקורת חריפה ביותר על התערבותו של בג"ץ והדף את הטענות על אפליה עדתית בעמנואל. "מי הציל את ילדי תימן כאשר המדינה ביקשה להעביר אותם על דתם?!", זעק הרב אפרתי.

"אסירי עמנואל הינם שלוחי הציבור של כולנו. כל אחד ואחד מאיתנו נכנס היום לכלא", הוסיף איש אמונו של פוסק הדור.

לאחריו הוזמן לשאת דברים נציג ההורים הרב מאיר אלמליח, ספרדי טהור, שבנותיו, כמו עוד בנות רבות, לומדות במגמה החסידית בעמנואל. אלא שאלמליח לא הצליח להתקרב אל הבמה, בשל הרבבות שגדשו את המקום, ואמרו את י"ג המידות לקול תרועת שופר, בכוונה רבה שהעבירה רטט בלב כול, כשלפני התיבה עובר ראש ישיבת 'השלום', הגר"ד בצרי.

כאשר עלה אלמליח אל הבמה, הוא אמר: "כל ימיי הייתי מצטער על פסוק זה, מתי יבוא לידי ואקיימנו. השופט אמר בדיון, 'לא הרבנים יחליטו, כי אם אני'. אנחנו נכנסים היום לכלא ומוסרים את נפשנו, בכדי להוכיח שדעת תורה היא השלטת כאן!

"שאלו אותי מה אתה עושה עם התינוק שלך בן השנה וחצי. אמרתי: אני הולך איתו לכלא. הרבנים דואגים לחינוך של הילדים שלנו. אני מדבר בשם כל ההורים מעמנואל. באנו בראש מורם וגאה. אנחנו נצעד לכלא בגאווה. לא נתפשר על שום פשרה.

"שמעתי בשעות האחרונות שהעותר אמר שהוא רוצה להתפשר, אולי נדחה את זה ליום ראשון, אולי לשבוע הבא. אבל אנחנו לא מתפשרים. מה שגדולי הדור אומרים לנו – עם זה אנחנו צועדים לכלא.

"מטרתנו היתה אחת: חינוך הילדים הוא בראש מעייננו. לצערנו, בשנים האחרונות שפכו את דמם.

"אמרתי לשופט לפני חודש: תביא לי בת אחת שלא התקבלה למגמה הזאת, ואני אלחם למענה. השופט אמר: איפה היית עד היום. אמרתי לו: לא נתת לי להצטרף.

"שלושים אחוז בנות ספרדיות יש במגמה הזאת. איפה יש פה גזענות. השופט אמר לי: שמעתי, ואחר כך הוא עשה מה שעשה.

"אנחנו צועדים רבבות עם ישראל ואומרים: התורה היא חיינו. גדולי הדור הם שפוסקים לנו. מה שהתורה הקדושה אומרת, איתה אנחנו נלך, ובעזרת ה', נקדש שם שמים".

על הבמה בירושלים עמדו רבנים ומנהיגי קהילות, לצד ההורים האמורים להיכנס בשעה 17:00 לכלא מעשיהו, שהיו לבושים בבגדי שבת ועליהם ענדו תגים בהם נכתב כי הם שליחי הציבור של עם ישראל.

ההמונים נשאו כרוזים בגנותו של בית המשפט העליון. המשטרה נזהרה שלא להתערב בין הקהל, עקב הבטחת המארגנים לפקח שלא יהיה כל גילוי של אלימות.

מוקדם יותר הסתיימה עצרת-רבבות דומה בבני ברק, בה השתתפו, על פי הערכות משטרה, למעלה מחמישים אלף איש, בראשות גדולי ישראל.

דבריו הכאובים של הגרי"ש וואזנר לנוכח התערבותו של בג"ץ בחינוך החרדי כאשר הוא מגובה בגורמים המציגים עצמם כחרדים – הדהדו מקצה בני ברק ועד סופה.

אחד ההורים המועמדים ללכת הערב לכלא, דוד ביטון, זעק מעמקי ליבו, וקרא לבתו, דסי, לאוזני ההמונים: "אני לא הולך היום לכלא בגללך, אלא בזכותך!".

ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, שנאם אף הוא בעצרת, עורר את הקהל על חשיבות השמירה על החינוך הטהור, והאיסור להתפשר ולו על קוצו של יוד, בכל הנוגע לחינוך ילדנו.

לקראת סיום העצרת אמר המנחה: "גם אם יבנו עבורנו תאי גזים – לא נתפשר על החינוך שלנו". ההמונים זעקו בוז לבג"ץ, ושרו 'עוצו עצה ותופר' לאורך רחובותיה של בני ברק.

בעצרת בבני ברק נראו עשרות מפגינים חילוניים, שנשאו שלטים "חילונים נגד בג"ץ".
מוקדם יותר נעתר בג"ץ לדחות את מועד מאסרם של ההורים לשעה 17:00, לנוכח הודעת פרקליט ההורים, לפיה ניסיונות העותר לדחות את מאסר ההורים בתואנה כי מתנהלים כעת מגעים ביתר שאת, אינם אלא פרי דימיונו בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד