ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המבצעים של ביבי

ניצולת חטיפת מטוס סבנה לרה"מ: "תן לי להתחסן בארץ"

פטריסיה שטרן היתה בת 6 כאשר חולצה מידי מחבלים חוטפי מטוס סבנה ב-1972 | בפנייה לנתניהו היא מבקשת: "אין בבלגיה מספיק חיסונים - אני רוצה לעלות לישראל"

ניצולת חטיפת מטוס סבנה לרה"מ: "תן לי להתחסן בארץ"
נתניהו מתחסן לקורונה צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

מבצע החיסונים הישראלי לקורונה ממשיך לעורר פלאים בעולם ורבים אשר תקועים בחו"ל מנסים לעשות את דרכם ארצה. אחת מהם היא פטריסיה שטרן, מניצולי חטיפת מטוס סבנה ב-1972, מבצע חילוץ שראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בו בתור מפקד צוות בסיירת מטכ"ל. כעת היא פונה אליו בבקשה: "תן לי להתחסן בארץ". כך דווח ב"ישראל היום"

שטרן (55) היתה בת 6 כאשר עלתה על טיסה מספר 571 של חברת סבנה מבריסל ללוד, עם נחיתת ביניים בווינה. אלו היו שנות ה-70, תקופה שבה הטרור הפלשתיני החל להרים ראש עם כמה מבצעים נגד יעדים ירדניים וישראליים בדמות ארגון "ספטמבר השחור".

כאשר המטוס עשה עצירת ביניים בבירה האוסטרית, מבצע החטיפה עלה שלב כאשר שני מחבלים מוסווים בלבוש אזרחי הצטרפו לעוד שניים שכבר שהו במטוס, נכנסו לשירותים והוציאו את האמל"ח שכלל אקדחים ופצצות.

שטרן משחזרת בשיחה מבלגיה: "אני זוכרת הכל. הייתי הילדה היחידה במטוס.נסעתי מבריסל דרך וינה לתל אביב. שני מחבלים עלו בבריסל ועוד שניים בווינה. איך אתה לא יכול לזכור את זה? לא היו לנו אוכל ושתייה, ואני זוכרת שכאשר הלכתי לשירותים אחת המחבלות כיוונה רובה לפנים שלי כי היתה לי שרשרת עם מגן דוד, כאילו שהיא רצתה שאני אמות".

חיסון לקורונה חטיפת מטוס בנימין נתניהו בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד