י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עושים לכם סדר

כיצד תוכלו להיכנס לחתונה ללא 'תו ירוק'? כל הפרטים והשינויים

למרות מבצע החיסונים המוצלח: מי עדיין צריך את מתחמי בדיקות הקורונה ובאילו מקרים? ומפת המתחמים החינמיים | וגם, וכמה בדיקות קורונה תידרשו לעבור על מנת להצביע בישראל ובאילו מקרים תוכלו להיכנס לחתונה גם אם עדיין לא קיבלתם את התו הירוק? כל הפרטים

כיצד תוכלו להיכנס לחתונה ללא 'תו ירוק'? כל הפרטים והשינויים
בחור ישיבה עם מסכה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

החל מאמש (שלישי) אין הגבלה על קיום טיסות לישראל מכל יעד בעולם. מספר הנוסעים הנכנסים לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון מוגבל ל-3,000 נוסעים מדי יום. ההקלות החדשות עבור אזרחים ישראלים שיכולים להיכנס לישראל ללא אישור ועדת חריגים ולשהות בבידוד ביתי שניתן להתקצר תחת ביצוע שתי בדיקות קורונה. 

לידיעת הנוחתים בישראל, את בדיקת הקורונה השנייה עבור קיצור הבידוד ניתן לבצע במתחמים המופעלים על ידי פיקוד העורף והרשויות המקומיות ללא צורך בהפניה וללא קביעת תור מראש. מיקום המתחמים והמועדים עלול להשתנות ועל כן תוכלו להיעזר במפת הבדיקות טרם ההגעה למתחם ולהיעזר בניווטים 

בנוסף הותר כי 5% ממשתתפי אירוע חתונה או שמחה יכולה להיכנס בכפוף לתוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה במהלך 48 השעות להצגתה.

משפחות עם ילדים מתחת לגיל 16 שרוצות לנפוש בבית מלון ומחוסנים ידרשו להציג את בדיקות הקורונה של ילדיהם בכניסה לבית המלון. 
מפת מתחמי הבדיקות של פיקוד העורף בשיתוף ווייז הזינו את שם היישוב בשדה החיפוש והקליקו על הנקודה במפה כדי לקבל את פרטי המתחם ומועדי פעילותו

 

-- 

מתחמי הבדיקות, מיקומם ושעות הפתיחה מתעדכנים כל העת במפת מתחמי הבדיקות גם בקישור הזה

תנאים לכניסה לישראל

נוסע נכנס ששהה מחוץ לישראל מעל 72 שעות, אזרחים זרים, ואיש צוות שאמור לשהות בישראל מעל 72 שעות בישראל, נדרשים להציג תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני היציאה מהמדינה האחרת והכניסה לישראל, כולל מחלימים ובעלי תעודת חיסון. ניתן להגיש בקשה להיכנס ללא בדיקה בקישור הזה. 

בנוסף, על מנת להיכנס לישראל, יש להציג במעבר הגבול את המסמכים הבאים: הצהרת בריאות לנוסע נכנס באתר משרד הבריאות. יש למלא את ההצהרה עד 24 שעות לפני היציאה מהמדינה האחרת לישראל. למילוי ההצהרה היכנסו לקישור הזה . בנוסף, יש לבצע בדיקת קורונה נוספת לאחר הכניסה לישראל.

בנוסף, כל היוצאים מישראל ששהו בארץ מעל 72 שעות, למעט בעלי אישור החלמה או תעודת חיסון, נדרשים להציג תוצאה שלילית בבדיקת קורונה, שבוצעה במהלך 72 השעות לפני היציאה מישראל.

מתחמי בדיקות של פיקוד העורף - חלק מהמתחמים פועלים במתכונת "היבדק וסע" (דרייב אין) וניתן להגיע אליהם עם רכב לביצוע הבדיקה (על הרכב להיות עם חלונות סגורים), ולחלק מהמתחמים יש להגיע באופן רגלי. מי שמבצע את הבדיקה ונדרש לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, כניסה לישראל או תסמינים, צריך לבצע את הבדיקה רק במתחמי "היבדק וסע".

בדיקת קורונה לקטינים מתחת לגיל 18 ולחיילים מי שטרם מלאו להם 18, יכולים לבצע את הבדיקה במתחמי הבדיקות הפתוחים לקהל הרחב, אך ורק בליווי הורה או אפוטרופוס, עם תעודת זהות וספח שבו מופיע פרטי הקטין. אם אין אפשרות להגיע עם ההורה או האפוטרופוס, יש להציג מסמך הסכמה  של ההורה לביצוע הבדיקה של הקטין, כולל פרטי ההורה והקטין – שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון נייד וחתימה ולצרף צילום של תעודת הזהות של ההורה ושל הספח, עם פרטי הקטין הנבדק.

חיילי צה"ל ואנשי הקבע מבצעים כיום בדיקות רק במתחמי פיקוד העורף. התוצאות מתקבלות בהודעה שנשלחת לטלפון הנייד ובמרפאת היחידה. כיצד מתבצעת הבדיקה? הבדיקה לנוכחות נגיף הקורונה היא קצרה, פשוטה ובטוחה לביצוע. הבדיקה מתבצעת באמצעות מטוש- מקל שבקצהו צמר גפן ושמוכנס לחלל הפה והאף לצורך איסוף הפרשות מדרכי הנשימה. במקרים מיוחדים בלבד, בהם יש צורך בהקלה ניתן לדגום מהלשון בעזרת מטוש או לאסוף רוק למבחנה.

קורונה בדיקה תו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד