י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוזרים לרבבות

כך נראית חלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם

בימים אלו מגיעה לקו הגמר הכוננות להשלמתו בהצלחה של מבצע פסח תשפ"א 'קמחא דפסחא' שע"י 'קופת העיר', המתקיים גם בצל המשבר הכלכלי מתוצאות הנגיף האכזרי, על ידי חלוקת 60,000 תלושי מזון לרבבות משפחות שיאפשרו להם להצטייד בכל מצרכי היסוד הפסחיים

כך נראית חלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם
חלוקת קמחא דפסחא צילום: באדיבות המצלם

אמש נמסר מ'קופת העיר' על מחסור חמור בתרומות מהציבור לקראת ישיבת הרבנים השניה שאמורה להתקיים מחר לדיון ובדיקת אפשרויות התמיכה בקהל משפחות עצום נוסף הממתין בחרדה ובמתח עצום לתשובות שיקבעו את מצבם בפסח הקרוב. לקראת הישיבה הגורלית מחר נדרשת השתדלות מיוחדת היום ומחר לסייע ב'קמחא דפסחא' של המשפחות הממתינות.

הצטרפו לחלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם, בצורה המהודרת ביותר>>>

כידוע, מפעילה קופת העיר מערך מקיף ויסודי לקיום מנהג "קמחא דפסחא", המערך מתוכנן וקפדני מטפל ודואג לאלפי משפחות מכל שכונה ועיר בארץ הקודש שיהיה להם אוכל לחג, וזאת באמצעות רבני כל שכונה ועיר בארץ, ובסיוע הקופות המקומיות שבכל שכונה ועיר, מצליחים בפרוייקט "קמחא דפסחא" שע"י "קופת העיר", לסייע בידי רבבות משפחות להגיע כראוי אל חג הפסח, ולדאוג שיהיה לכל משפחה אוכל לחג.

חלוקת 'הקמחא דפסחא' נעשית בחכמה ובדרך כבוד, כאשר אלפי המשפחות מקבלים תלושי קנייה לחנות המעודפת עליהם מתוך הרשתות המוזלות, או באמצעות זיכוי חשבונם במכירות הקהילתיות המוזלות המתקיימות ברחבי הארץ. כך מובטח כי כספי ה'קמחא דפסחא' ישמשו לצרכי החג דווקא, אמנם בדרך כבוד בלא שהדבר ניכר על המקבלים בעיני אחרים.

ב"קופת העיר" מבהירים את המוטו של חלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם: "לדאוג ללמעלה מרבבת משפחות שיצליחו להגיע לפסח בצורה ראויה ובדרך כבוד", כשלכל משפחה מוצע לבחור לפי רצונם, בין קבלת תווי קניה ברשת 'אושר עד', או זיכויים במכירות האזוריות השונות המתקיימות בכל רחבי הארץ, כך שקבלת המצרכים נעשית בדרך הכבוד המקסימלית.

ההיקף הבלתי נתפס של כמות המשפחות המקבלות ממפעל ה'קמחא דפסחא' אינו ניתן כלל לעיכול. מבדיקות שנעשו מבחינה סטטיסטית עולה, כי בכל בנין בריכוזי הציבור החרדי בארץ יש לפחות משפחה אחת שנתמכת, ובכל בית אב בו יש כמה ילדים נשואים יש יותר מאשר משפחה אחת שמקבלים את תווי הקניה המכובדים של ה'קמחא דפסחא'.

הצטרפו לחלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם, בצורה המהודרת ביותר>>>

החפ"ק המיוחד שניהל את ההערכות לקראת חלוקת ה'קמחא דפסחא' עמד בקשר ישיר ורציף עם כל קופות בצדקה וארגוני החסד, מכל עיר ומושב בארץ, ומכל שכונה ואזור, מכל חוג וקהילה, כולם נקבצו ובאו לשתף פעולה עם ה'קמחא דפסחא' הגדול והאמיתי בעולם, כששעות רבות הוקדשו למשימה הגדולה בהם לילות רבים נדודי שינה של העוסקים במלאכת הקודש.

מערך הבירורים פעל מתוך העיקרון שלא לחסוך בחקר האמת, אך מנגד לא להקשות על המבקשים, ולהשתדל להגיע לעזרה למספר גדול יותר של מבקשים. יצויין, כי גרף המשפחות המקבלות מה'קמחא דפסחא' הגדול בעולם נמצא במגמת עלייה משמעותית מהשנה הקודמת, כשהורחב מעגל המשפחות שיזכו לשמוח בחג הפסח בדרך כבוד.

'קופת העיר' דחתה הצעות ורעיונות שונים שנשלחו לפיתחה ל'סבסבד' או להעניק 'שוברי הנחה' של מוצרים שונים, ובחרה בדרך המקורית והאמיתית, לתת בחינם וללא עלות סכום נכבד מאוד הראוי לצרכי חג הפסח, כל משפחה ומשפחה לפי מספר הנפשות ולפי הנתונים הכלכליים.

מחלקה נפרדת בתוך אגף ה'קמחא דפסחא' דואגת ופועלת להשיג תרומות ומימונים מגופים וחברות במשק הישראלי, על מנת למקסם ולהכפיל את התועלת מהתרומות המתקבלות מהמוני עמך בית ישראל. כך שכל תרומה המתקבלת ממשפחה עבור ה'קמחא דפסחא' מוכפלת בערכה בזכות התרומות המתקבלות מהגופים והמפעלים השונים.

עדויות מרגשות רבות מגיעות ל'קופת העיר' על אור השמש הנכנס לבתים רבים בארץ ישראל בעת קבלת התווים ובעיקר בעת קבלת מצרכי המזון לחג הפסח, כשההורים וילדיהם עומדים דומעים משמחה ואושר כנה מול השפע הנפרס לפניהם, כשפעם אחת בשנה יש להם את העונג להרגיש כבני מלכים במקום המצוקה והחוסר הקבוע השוכן בביתם.

הצטרפו לחלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם, בצורה המהודרת ביותר>>>

קופת העיר קמחא דפסחא חלוקת קמחא דפסחא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!