כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משרידי מקימי מושב קוממיות

ראש הקהל הלך לעולמו ביום הולדתו ה- 87

הלך לעולמו הרה"ח רבי אריה שטיינמץ ז"ל ממקימי המושב החרדי קוממיות שנפטר לבית עולמו אמש שעות ספורות לאחר שבני המשפחה ציינו את יום הולדתו ה - 87 

ראש הקהל הלך לעולמו ביום הולדתו ה- 87
רבי אריה שטיינמץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ממושב קוממיות מגיעה הידיעה המעציבה של פטירתו הפתאומית של החסיד הישיש רבי אריה שטיינמץ ז"ל, מי שהיה מראשוני תושבי המושב החרדי הנודע קוממיות שבדרום ומראשי הקהל במקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש ציינו בני משפחתו את יום הולדתו ה – 87 ובני המשפחה הגיעו לביתו, לאחר מכן התלונן על כאבים ופונה לבית החולים ובדרכו נפטר במיתת נשיקה.

רבי אריה ז"ל נולד ברומניה לפני 87 שנה לאביו רבי ברוך ז"ל ולאמו מרת שיינדל ע"ה. 

היה מתלמידיו המובחרים ושומעי לקחו של רבו הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל שכיהן אז כרבה של העיר קרית אתא, ועם עזיבת הרב מנדלזון את העיר למושב קוממיות שם שימש ברבנות דבק בו הרה"ח ר' אריה והתגורר במושב קוממיות סמוך לבית רבו הגר"ב מנדלזון זצ"ל אליו נקשר.

רבי אריה שטיינמץ זצ"ל (מסומן באדום) בתמונת מחזור בלימודו בישיבת הרמה בית משה באראד רומניה

בפרשת יוסל'ה שוחמכר המפורסמת שהסעירה את המדינה וזכתה לכינוי 'איפה יוסל'ה', ובעת שבאו לעצור את הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל נלחם ר' אריה בכל כוחו כנגד מעצרו.

בקוממיות שימש כראש הקהל של המקום. היה הרוח החיה ביישוב, ברוב שעות היממה ראוהו יושב והוגה על התורה והעבודה בבית המדרש הגדול של היישוב.

רבני המושב הגאון רבי בנימין זצ"ל ואחריו בנו הגאון רבי מנחם מנדל זצ"ל - אליהם היה המנוח דבוק בכל מאודו ושתה בצמא את דבריהם - כיבדהו והעריצהו מאוד, הטילו עליו שליחויות רבות למען הפצת היהדות במושבים סמוכים ואף רחוקים. סמכו עליו במיוחד בגלל ישרותו ופשטותו המופלגת, לא החזיק טיבותא לנפשיה.

דבק גם ביבלחט"א המרא דאתרא הגאון רבי משה מנדלזון ובגאב"ד קוממיות ונשיא 'קרן השביעית' הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון.

לפרנסתו היה המזכיר של מושב תפרח ב-40 שנה האחרונות. בכל יום חמישי הייתה לו קביעות להגיע לשמוע את השיעור כללי של ראש הישיבה כאחד הבחורים ממש, בשיעור היה שואל ומתווכח בלימוד.  

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו.

מסע הלוויה היום בשעה 12:00 ממושב קוממיות ובשעה 13:00 בבית החיים באשדוד שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

קוממיות הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד