ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אזולאי תקע את החוק

גנץ תוקף: 'סחטנות' • דרעי וגפני: 'משקר ללא סיבה; טול קורה'

ימים ספורים לבחירות ומליאת הכנסת התכנסה לאשר חוק שיזם שר הביטחון גנץ ומטרתו להכיר באנשי צד"ל ובתרומתם לביטחון ישראל | ח"כ מש"ס בחר לתקוע את החוק כתגובה על פיטורם הצפוי של כ-150 עובדים בקרית שמונה בעקבות החלטה של צה"ל | גנץ מצידו לא נותר אדיש

גנץ תוקף: 'סחטנות' • דרעי וגפני: 'משקר ללא סיבה; טול קורה'
בני גנץ במליאה צילום: דוברות המליאה

למרות הקריבה לבחירות, מליאת הכנסת מתכנסת היום (רביעי) ומביאה לעימות פוליטי בין שר הביטחון בני גנץ לסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה, לאחר שנציג ש"ס תוקע חוק של גנץ ומונע לקדם אותו לאישור סופי במליאה.

מדובר בחוק שיזם שר הביטחון בני גנץ המבקש להביא עיטור לאנשי צד"ל מצבא דרום לבנון שסייעו לישראל במלחמה, וחלקם השתקעו בישראל, שר הביטחון מבקש להעניק להם עיטור גבורה כפי שניתן להעניק לחייילים ישראלים.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות כעת לאישור המליאה, וכבר אושרה אתמול בדיון בוועדת הכספים, אלא שחבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס הגיש רביזיה שמעכבת את אישור ההצבעה, ועל כן לא ניתן להעלאות את החוק להצבעה וספק אם תאושר קודם הבחירות.

הרביזיה של חה"כ אזולאי הוגשה במטרה לפתוח שיח מול משרד הביטחון, כאשר אזולאי מאשים כי בעקבות התנהלות של משרד הביטחון 120 עובדי המאפייה המרחבית בקריית שמונה אמורים למצוא עצמם ללא עבודה ערב חג הפסח.

חה"כ אזולאי

מדובר במאפייה בצפון המדינה, שמספקת לחם לבסיסי צה"ל, ולאחורנה משרד הביטחון הודיע באופן חד צדדי כי הוא משהה את הפעלת המכרז לאספקת הלחם לצה"ל בחודש נוסף עד חודש אפריל.

אזולאי תקף את שר הביטחון, "באם היה חשוב לשר הביטחון 150 משפחות של עובדי המאפייה לא פחות מאנשי צד"ל הדבר היה בא על מקומו בשלום, אך לצערי עד עתה בחר המשרד לא ליצור איתנו קשר בעניין אלא להוציא הודעה לתקשורת", אזואלי הוסיף והביע דאגה מכך ש-150 משפחות בערב פסח יפוטרו וישארו ללא פת לחם, "באם דרישתם תתקבל, ח"כ אזולאי יסיר את הרביזיה וידחף לקידום אישור החוק בוועדה", נמסר מלשכתו.

מנגד, שר הביטחון בני גנץ תקף את ראשי הסיעות החרידות משה גפני ואריה דרעי, במה שכונה והוגדר על ידו כ"סירוב הליכוד, שס ויהדות התורה להעלות להצבעה את החוק שיאפשר להעניק את אות המערכה בלבנון ללוחמי צד"ל במושב הכנסת האחרון שמתקיים היום".

השר בני גנץ אמר: "לוחמי צה"ל וצד"ל צריכים לדעת שהליכוד, גפני ודרעי מונעים מהם לקבל את אות המערכה על הלחימה ברצועת הביטחון רק ממניעים פוליטיים. אני יודע כמה האות הזה חשוב ללוחמים, והחוק שיאפשר לנו להעניק אותו – תקוע בגלל סחטנות פוליטית ושקרים. יש דברים שהם מעל הפוליטיקה. אני קורא להם להתעשת באופן מיידי".

דרעי וגפני השיבו לטענות של גנץ, השר אריה דרעי תקף: "גנץ, אני מבין שאתה לחוץ מאחוז החסימה אבל לא לסלף: שס ביקשה להסדיר תוספת לעצמאיים לשנת 21-20, ביקשה להסדיר את העסקת עובדי המאפייה בקרית שמונה, הדברים הוסדרו, ועדת הכספים תתכנס היום ותתמוך. שס תתמוך גם במתן אות המערכה ללוחמי צה"ל וצד"ל שלחמו בלבנון. בינתיים, בשל הסחטנות הפוליטית שלך נמנע ממני לחתום על תקנות הארנונה, ומאות אלפי בעלי עסקים נפגעים קשות. טול קורה".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני השיב אף הוא במתקפה על גנץ, "להלן העובדות: חוק צד"ל אושר אתמול בקריאה שניה ושלישית בועדת הכספים בתמיכתי, בסיכום שלי עם יו"ר הכנסת זה עולה היום להצבעה במליאת הכנסת. לצערי, בני גנץ לא מכיר את העובדות והוא משקר ללא סיבה״.

בתגובה לדברים נמסר מכחול לבן: "דרעי וגפני משקרים במצח נחושה. נושא העצמאים לא הועלה עד לפני רבע שעה, סוגיית המאפייה הוסדרה לפני זמן רב. לשתי הסוגיות אין כל קשר להענקת אות לבנון ללוחמי צד"ל שנלקחו כבני ערובה על ידם. פוליטיקאים נמוכים".

משה גפני בני גנץ ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד