י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מידע חיוני

כל מה שצריך לדעת על שיפוץ בית פרטי

להלן מספר נקודות חשובות שאתם רוצים לאמץ ללבכם לפני שאתם שוכרים כל איש מקצוע ולפני שאתם שמים את השקל הראשון על פרויקט בנייה

כל מה שצריך לדעת על שיפוץ בית פרטי
צנרת חדשה צילום: freepik

שיפוץ בית פרטי הוא מהלך מכונן בכל היבט אפשרי, החל מההיבט של השיפור באיכות החיים, דרך ההיבט הכלכלי של השבחת ערך הנכס וכלה כמובן בהיבט התקציב הגבוה הכרוך בתהליך השיפוץ ולכן גם מחייב תכנון נכון. אם אתם נכנסים כעת לתהליך של שיפוץ הבית הפרטי שלכם פנו לחברת ENTER  דלתות כניסה מעוצבות, הנה לכם כמה נקודות חשובות שכדאי לזכור לפני שמתחילים:

הדברים החשובים שכדאי לזכור בשיפוץ בית פרטי

להלן מספר נקודות חשובות שאתם רוצים לאמץ ללבכם לפני שאתם שוכרים כל איש מקצוע ולפני שאתם שמים את השקל הראשון על הפרויקט:

קבלן רשום – בפרויקט נרחב של שיפוץ בית פרטי בצורה יסודית, אתם לא רוצים לוותר על עבודה עם קבלן רשום בלבד, גם אם זה אומר שתצטרכו לשלם מעט יותר. את כל קבלני השיפוצים הרשומים שיכולים להיות רלוונטיים לכם, תוכלו למצוא בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון וחשוב מאוד שהקבלן שלכם יופיע שם.

פיקוח בנייה – שוב, אם מדובר בפרויקט שיפוץ נרחב, כדאי שתהיה לכם פונקציה כלשהי של פיקוח בנייה. אתם לא חייבים מפקח בנייה צמוד שילווה כל שלב ושלב בפרויקט, אבל אתם בהחלט רוצים לגייס מפקח בנייה לצמתים החשובים של התכנון, הזנקת הפרויקט, פיקוח ביניים ובדק בית בסיום הפרויקט. על מנת להבטיח שמפקח הבנייה מייצג אך ורק את האינטרסים שלכם בפרויקט, הוא חייב להישכר על ידכם ולא על ידי אף אדם אחר המעורב בפרויקט.

הסכם עבודה – לא יוצאים לפרויקט שיפוצים ללא הסכם עבודה ובהסכם העבודה הזה חייבים להופיע האלמנטים הבאים: מפרט טכני ותכנית שיפוץ שערכתם עם אדריכל או מעצב פנים, מודל תשלום מדורג לפי אבני דרך, התחייבות הקבלן לתיקון כל הליקויים שיימצאו במסגרת בדיקת בדק בית והכפפת הקבלן לפיקוח בנייה מטעמכם. מעבר לכך, חשוב להוסיף כל אלמנט שמטריד אתכם בפרויקט ושעליו אתם יכולים להגיע להסכמה עם הקבלן.

לא משפצים לפי מצב רוח – דבר חשוב מאוד שכדאי לזכור לפני שיוצאים לדרך עם פרויקט שיפוץ דירה זה בדיקת מחירים כמו למשל בדיקת דלתות אלומיניום מחיר הוא ששיפוץ הוא לא משהו שיכול להתבסס על מצבי רוח או על מה שראיתם אצל השכנים, החברים או בני המשפחה. שיפוץ הוא פרויקט בנייה לכל דבר ועניין ואת השיפוץ אתם רוצים לבצע רק לאחר שערכתם תכנית שיפוץ בליווי אדריכל או מעצב פנים. אתם לא רוצים לקבל החלטות על סמך מצב רוח חולף שלכם ואתם לא רוצים לצאת לדרך ללא תכנית מסודרת, מחייבת וברורה לכל אנשי המקצוע המעורבים.

היתרי בנייה – שינויים מבניים בשלד המבנה ושינויים הנראים כלפי חוץ מחייבים קבלת היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברשות המקומית שבתחומה ממוקם הבית שלכם. הקפידו להצטייד בהיתרים הללו מייד לאחר שתשלימו את תכנית השיפוץ והימנעו מביצוע פעולות ללא היתר, שיכולות לעלות לכם לאחר מכן מאוד ביוקר.

שיפוצים קבלני שיפוצים עבודות שיפוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד