י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מר רן סער במסע"ת

"ההובלה של מכבי במערכה נגד הקורונה במגזר החרדי אומצה על ידי כלל מערכת הבריאות"

"יחד עם פעילותם המסורה של המנהלים החרדים ומתאמי קשרי הקהילה שנכחו כל העת בשטח, הצלחנו לבלום את הקורונה", אומר מנכ"ל מכבי מר רן סער ▪ "הובלנו לא מעט יוזמות כמו מערך בדיקות הקורונה באמצעות עמדה ייעודית שהצבנו בבני ברק ואחר כך אומצה על ידי משרד הבריאות ושאר הקופות", הדגיש וסיכם: "אנו נמצאים כעת ברגע של מפנה" ▪ חבר הנהלת מכבי ודירקטוריון אסותא הרב שמחה שטייצברג: "במכבי החבר תמיד במרכז, זה ה-DNA שלנו שהוא יקבל את כל השירותים בזמינות ובקלות" ▪ חבר הנהלת מכבי הרב חיים פרוינד: "כל פנייה קיבלה מענה 24 שעות ביממה, במסירות אין קץ של הצוותים הרפואיים והמנהלתיים " 

"ההובלה של מכבי במערכה נגד הקורונה במגזר החרדי אומצה על ידי כלל מערכת הבריאות"
מנהלי מכבי צילום: יח"צ

"הצוותים הרפואיים המסורים של מכבי, בהובלת ראשי החטיבות, האגפים, ראשי המחוזות ומנהלי המרחבים, לצד פעילותם המסורה והיוצאת מן הכלל של מתאמי קשרי הקהילה של מכבי שנכחו כל העת בשטח, ביום ובלילה, הצליחו יחד עם מערכת הבריאות כולה לבלום את הקורונה. למרות שהנתונים מעודדים, הקורונה עדיין לא נעלמה ואנחנו נצטרך ללמוד לחיות עמה בעתיד וכמובן להמשיך ולהישמר". כך הדגיש מנכ"ל מכבי, מר רן סער, במסיבת עיתונאים שכינסה מכבי השבוע עם בכירי התקשורת החרדית ואשר התקיימה כחלק מההיערכות לקראת חג הפסח.

# חוד החנית בפעילות הקורונה

מסיבת העיתונאים התמקדה, מטבע הדברים, בסימן שנה למשבר הקורונה שליווה את מערכת הבריאות בישראל בכלל ואת מכבי בפרט. "עברנו שנה מאתגרת. לאורך כל הדרך הייתי מהאופטימיסטים שהאמינו כי צריך לחיות לצד הקורונה ולא לאפשר לה להשתלט על חיינו", פתח סער את דבריו וציין כי "אני חושב שבעזרת החיסונים והעבודה היעילה של קופות החולים בנושא החיסונים, אנחנו בדרך לצאת מהמשבר הזה בישראל ואני מקווה שבעולם כולו.

"עם זאת, הנגיף הזה הפתיע אותנו וקשה לצפות כיצד הוא ינהג בעתיד, אולם אני יכול לומר בביטחון שהוא יישאר איתנו לתקופה ואנחנו נצטרך להישמר ולהיזהר. נצטרך לחיות טיפה אחרת, אך לחזור לחיים שלנו – מוסדות הלימוד, אירועים חברתיים, מפגשי משפחות וחגים כראוי", אמר סער ושיבח את צוותי מכבי שעמדו בחוד החנית בכל הקשור לפעילות בתקופת הקורונה, כאשר לא אחת היא זו שיזמה מהלכים כאלה ואחרים שאומצו על ידי שאר העוסקים בבריאות הציבור.

"הובלנו את המערכה כנגד קורונה, וכמה מההחלטות שהתקבלו בהמשך הדרך התקבלו בזכות מכבי", אמר סער ומנה: "זה החל בבדיקות הקורונה שבוצעו תחילה רק על ידי מד"א, אך כדי להנגישם לציבור הקמנו את עמדת הבדיקה הראשונה בישראל בבני ברק מה שאחר כך הפך לסטנדרט בכל הקופות האחרות; היינו הראשונים שלחצנו לאפשר את אשפוזי הבית וטיפלנו באלפי חולים.

"גם בנושא החיסונים משרד הבריאות אימץ את עמדתנו והקופות התחילו לחסן, כשמכבי מובילה כל העת בשיעור המתחסנים. אין מדד שאנחנו לא מובילים בו, כולל בשיעורי ההתחסנות במגזר החרדי שבו אנו מובילים. זאת הגישה הבסיסית של מכבי ושלי באופן אישי, לחתור למצוינות ולהיות הטובים ביותר. הוכחנו שוב שברגע האמת מכבי מתייצבת ויודעת לתת את השירות המקצועי והטוב ביותר, בחמלה ואנושיות. מכבי שמחה להיות הגורם שמוביל את בריאות הציבור בישראל", הוסיף.

# מסירות מופלאה ללא לאות

הקורונה, הסביר סער, החלה כ"מלחמת פתע" אך הפכה ל"מלחמת התשה לא פשוטה". "אני גאה מאוד בצוותי הרפואה, ברופאים שלנו, באחיות, במטפלים, בעובדי המנהל, במנהלים ובמתאמי קשרי הקהילה והמנהלים החרדים שלנו, שמבחינתי בתקופת הקורונה היה להם עוד תפקיד חשוב – הם הלכו בראש המחנה, תוך מסירות מופלאה ללא לאות", אמר וביקש להודות באופן אישי לשני חברי ההנהלה של מכבי, הרב שמחה שטיצברג והרב חיים פרוינד, על הירתמותם המלאה בתקופת הקורונה. כן ביקש להודות למנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי, הרב משה שלזינגר, "שנותן דוגמה אישית לכולנו במכבי ומוביל את מחנה מתאמי קשרי הקהילה האיכותי של מכבי".

באשר לשגרת החיים לצד הקורונה, הדגיש סער כי "אנחנו נערכים למצב של שגרה, כשההערכה שלנו היא חיים לצד הקורונה – שהיא תהפוך לעוד מחלה שמטופלת בשוטף כמו כל מחלה אחרת, כמו השפעת, בלי מתחמי חיסונים ופעילות יוצאת דופן".

השבועות הקרובים, הוסיף סער, הן שיכריעו לאן פניה של המגפה. "אנחנו הולכים לחגוג את חג הפסח, שמסמל את היציאה של עם ישראל מעבדות לחירות – ואני מקווה שהוא יסמל גם את היציאה שלנו מתקופת הקורונה לחיים תקינים כפי שהכרנו קודם לכן. אני מאמין שאנו נמצאים כעת ברגע של מפנה", הדגיש סער כשסיים את דבריו.

# החבר תמיד במרכז

בפתח המפגש, אותו הנחה מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי, הרב משה שלזינגר, הוא ציין כי הוא נרגש לפתוח את מסיבת העיתונאים בתום שנה של עבודה מאומצת של כלל צוותי מכבי והודה למנכ"ל, מר רן סער, על ההובלה והמנהיגות שלו לאורך כל הדרך במציאת פתרונות מועילים לענייני הקורונה במגזר החרדי. כן הודה לחברי הנהלת מכבי הרב שמחה שטיצברג והרב חיים פרוינד על הרוח הגבית ותמיכתם בכל רגע המשבר, וכן שיבח את השדרה הניהולית החרדית של מכבי ומתאמי קשרי הקהילה ש"לא נחו במהלך השנה האחרונה והתמסרו לעבודה מקצועית מכל הלב והנשמה. זהו כבוד רב למכבי כולה".

לאחר דברי המנכ"ל נשא דברים חבר הנהלת מכבי הרב חיים פרוינד, שציין כי המגפה לימדה את כלל עובדי מכבי שיעור במסירות ובדאגה לציבור. "בתחילת הקורונה, כשהבלתי-ידוע היה גדול מהידוע, הגיעו לא מעט שאלות וחששות. כשחליתי בקורונה הבנתי היטב את המחלה ואת העוצמה של המערך האדיר שמכבי נתנה למבוטחיה. למרות זאת, לא הייתה בקשה אחת שהגיעה לצוותי מכבי, מראשון העובדים ועד למנכ"ל, שלא קיבלה מענה 24 שעות ביממה.

"היו כאן אנשים שסיכנו את עצמם אך לא חשבו לרגע שלא לסייע. ראשי המחוז והמנהלים היו בשטח כמעט כל יום, גם באזור שהיה מסומן כאדום-לוהט. הם לא חששו לרגע. לכלל עובדי מכבי, למנהלים ולמתאמי קשרי הקהילה שעמלו במסירות וללא לאות מגיעה תודה עצומה".

כן העלה הרב פרוינד על נס את החיבור שיזמה מכבי עם ארגוני החסד במגזר ואת חלוקת התרופות למבודדים וקשישים, על מנת שהציבור יקבל מענה מלא בכל תחום, במרכזים הרפואיים, בקהילה ובבית. "קופה שמובילה את בריאות הציבור נבחנת ברגעים הקשים ובמעטפת השירותים שהיא מעניקה", הוסיף.

חבר הנהלת מכבי וחבר דירקטוריון אסותא, הרב שמחה שטיצברג, הודה אף הוא לכלל הצוות של מכבי בכל הרבדים, ובמיוחד למתאמי קשרי הקהילה שפעלו בתקופה זו לילות כימים למען הציבור. "מכבי, כקופה מובילה, מפנה את כל משאביה ויכולותיה עבור הציבור. זה תהליך של שנים ארוכות", אמר. כחבר דירקטוריון אסותא, הוא פירט את התקדמות הטיפול הרפואיים הרבים שחברי מכבי זכאים להם באסותא, כולל ניתוחים, בזמינות וביעילות מרבית.

"במכבי החבר תמיד במרכז, זה ה-DNA שלה. לכן הם דואגים שהוא יקבל את כל השירותים שהוא נדרש להם, בזמינות ובקלות. בבתי המרקחת, למשל, כל התרופות – גם היקרות יותר – זמינות כל העת. כשהקורונה פרצה והייתה בוקה ומבולקה, המנכ"ל רן סער אמר שהוא רוצה לעשות את הבדיקות והורה על הצבת עמדת בדיקה בבני ברק, כדי שיהיה נגיש לכולם. התנגדו לזה, אבל אחר כך מכל העולם באו לראות את העמדה שלנו. אשבח גם את חברינו ר' משה שלזינגר ונבחרת מתאמי קשרי הקהילה שלנו, שפועלים בשעות לא שעות ויוצאים מגדרם כדי לסייע לציבור".

# מובילים שש שנים ברציפות

מנהלת אגף שירות ושיווק במכבי, הגב' טוני כהן, ציינה כי בימים אלו מציינת מכבי 80 שנה להיווסדה כשמהרגע הראשון לפעילותה הדאגה לחבר הייתה בראש מעיניה. מכבי הובילה תמיד את מערכת הבריאות בפתרונות מתחומים שונים ותמיד דאגה שתהיה לה הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, כאשר לפני 25 שנה היינו למשל הראשונים להכניס לשימוש תיק רפואי ממוחשב.

"2.5 מיליון חברים נהנים מהשירותים שלנו כיום, כאשר בשש השנים האחרונות אנחנו רושמים שיעור מצטרפים גבוה שבחרו בנו, שבחרו במעטפת שירות ורפואה של צוות מסור שנותן את הלב והנשמה כדי שהחברים יקבלו את השירות הרפואי הטוב ביותר", ציינה.

"גם בשני המעברים האחרונים שהיו לאחר פתיחת מבצע החיסונים –המספרים היו ברורים, שמנו דגש על חיסון מבוגרים לפי הנחית משרד הבריאות", הדגישה, "ברוב הערים החרדיות מכבי הובילה בשיעור ההצטרפות הגבוה ביותר. כבר 37 מעברים רצופים שעם ישראל בוחר ואומר את דברו – יש רק קבוצת בריאות אחת שטובה לאורך זמן, וזו מכבי! כל זה לא היה יכול להתרחש אלמלא כל שורות הארגון פועלים במסירות וב"רוח מכבי". וציינה לשבח את  מתאמי קשרי הקהילה שלנו, שהם העיניים שלנו בשטח, ביום ובלילה", סיכמה.

נירית בן קיש, מנהלת השיווק הארצית של מכבי, ציינה את עוצמתה של השדרה הניהולית החרדית ומתאמי קשרי הקהילה שבזכותם מכבי רושמת שיאים חדשים של מצטרפים במגזר החרדי המצטרפים בזכות השירות וציינה כי "אני זוכר שמתאמי קשרי הקהילה היו קבוצה קטנה במכבי, והיום הם לוקחים חלק משמעותי בקשר עם המטופלים. עבודתם היא עבודת קודש, מסירות, מקצועיות, ותעודת כבוד למכבי שיש לה נבחרת כה מוצלחת המייצגת את המגזר החרדי באופן מושלם".

 

 

 

 

מכבי שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד