י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתקפה חסרת תקדים

ביידן יורה: "ולדימיר פוטין רוצח, הוא ישלם מחיר"

נשיא ארצות הברית במתקפה חסרת תקדים נגד נשיא רוסיה: "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא רוצח והוא ישלם מחיר על התערבות בבחירות בארצות הברית"

ביידן יורה: "ולדימיר פוטין רוצח, הוא ישלם מחיר"
ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם

הנשיא ג'ו ביידן התארח לראיון נרחב היום (שלישי) לג'ורג' סטפנופולוס מרשת ABC, ואמר כי המסר שלו למהגרים הוא לא להגיע לגבול, וכי מושל ניו יורק אנדרו קומואו צריך להתפטר אם הטענות שהוא עבר על החוק בנוגע להתנהגות בלתי הולמת אכן נכונות.

ביידן גם אמר כי הוא מסכים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "רוצח" ו"ישלם מחיר" על התערבות בבחירות בארצות הברית. ביידן דיבר על חיילי ארה"ב המוצבים במקומות שונים בעולם: "קשה להוציא את כל הכוחות האמריקנים מאפגניסטן עד ה-1 במאי", מועד אחרון שנקבע בהסכם שממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עשה עם הטאליבן.

לגבי החיסונים אמר ביידן כי הוא מופתע מכך שנושא החיסונים עדיין כל כך פוליטי. "איך מוציאים את הפוליטיקה משיחת החיסון הזו?", נשאל ביידן.

עוד אמר נשיא ארה"ב בנוגע למבצע החיסונים: "באמת ובתמים חשבתי שברגע שהבטחנו לעצמנו מספיק חיסונים לכולם, הדברים יתחילו להירגע. ובכן, הם נרגעו מאוד, אבל אני לא ממש מבין - אתה יודע - אני פשוט לא מבין, אני לא מבין סוג כזה של דיבור לגבי 'אני לא אקח את החיסון, יש לי זכות כאמריקאי, החופש שלי הוא לא לעשות את זה', ובכן, מדוע אינך פטריוט? הגן על אנשים אחרים".

ביידן אמר כי החיסון שהוא לקח בעצמו היה כדי להראות לאמריקאים שזה בטוח ולדבריו זה שינה את חייו: "כי אני יכול לחבק את הנכדים שלי עכשיו, הם באים לבית", אמר הנשיא. "אני יכול לראות אותם, אני מסוגל להיות איתם".

בנוגע לרוסיה, ארצות הברית פרסמה שלשום דו"ח לא מסווג על התערבות זרה בבחירות 2020 ממנו עלה כי הנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיקח על המאמצים הגורפים שמטרתם "להכפיש" את מועמדותו של הנשיא ג'ו ביידן.

ביידן אמר בראיון כי הוא הזהיר את פוטין מפני תגובה אפשרית במהלך שיחה בסוף ינואר. "הוא ישלם מחיר" אמר ביידן. "היו לנו שיחות ארוכות, הוא ואני, אני מכיר אותו יחסית, כשהשיחה התחילה, אמרתי, 'אני מכיר אותך ואתה מכיר אותי', אם זה מתחיל לא טוב, תהיה מוכן".

המראיין שאל: "אז אתה מכיר את ולדימיר פוטין. אתה חושב שהוא רוצח?". הנשיא חשב מעט והשיב, "אני חושב ככה", והוסיף כי פוטין "ישלם מחיר", אך הוא לא פירט מעבר.

המראיין לחץ על ביידן מדוע לא העניש את נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן באופן אישי לאחר שהמודיעין האמריקני הגיע למסקנה כי נסיך הכתר אישר מבצע ללכידתו והריגתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, ביידן כזכור הבטיח תגובה חזקה למנהיגי סעודיה.

הנשיא ענה "אני האיש ששחרר את הדו"ח" - בהתייחס לדו"ח המודיעיני האמריקני שממשל טראמפ לא פרסם לציבור אלא ביידן כן פרסם, ביידן גם אמר כי הוא הבהיר למלך ערב הסעודית "שהדברים הולכים להשתנות".

ביידן אמר לגבי מצב המסתננים בגבולות כי הוא, "ירש בלאגן מהממשל הקודם" וכי חשוב לטפל בסיבות הבסיסיות להגירה ממרכז אמריקה.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד