י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כמה מרוויחה הנשיאה חיות

לא תאמינו: משכורות השופטים בישראל נחשפים

47 מיליון שקלים, זהו השכר הכולל שהמדינה משלמת מידי חודש לשופטים בישראל. שופט בבית המשפט העליון ירוויח בממוצע 85 אלף שקל ברוטו, כולל הטבות והפרשות. בבית משפט מחוזי - 68 אלף ובבית משפט השלום 53 אלף. ומיהם שיאני השכר ברשות השופטת?

לא תאמינו: משכורות השופטים בישראל נחשפים
השופט חנן מלצר צילום: יונתן זינדל//פלאש 90

למעלה ממאה אלף שקלים בחודש: מדו"ח שכר השופטים לשנת 2020 שפורסם הבוקר (רביעי) בכאן רשת ב', עולה כי שכר הברוטו של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הוא 104,256 שקלים. השכר כולל גם הטבות כגון רכב, הוצאות ביגוד או טלפון והפרשות לחסכונות.

וחיות היא לא היחידה. מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל ונשיאת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט ליבנה משתכרים בכ-98 אלף שקלים לחודש, כשהמשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר מרוויח רק "קצת" פחות ומקבל 89,999 שקל לחודש.

השכר ברוטו למס הממוצע לשאר שופטי העליון הוא עצום ועומד על 85,334 שקלים, ושכרה של השופטת דפנה בלטמן המנהלת את המכון להכשרת שופטים הוא כ-76 אלף שקלים.

עוד עולה מהדיווח, כי ממוצע השכר החודשי של שופטי בתי המשפט המחוזיים גבוה מאוד אף הוא ועומד על כ-68 אלף שקלים בחודש, כשהבכירים מרוויחים יותר והממוצע עומד על 78 אלף שקלים לחודש.

וגם שופטי בתי משפט השלום לא רעבים ללחם. שכרם החודשי ברוטו למס הוא 53,360 שקלים כשהבכירים שבהם מרוויחים כ-66 אלף שקלים.

בסך הכל מדי חודש מוציאה המדינה 47 מיליון ש"ח על שכר שופטים, כשבשנת 2019 שולמו למעלה מחצי מיליארד ש"ח למשכורות השופטים בישראל.

שכר השופטים אסתר חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד