י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הודעה זדונית בתפוצה רחבה במיוחד, הופצה בישראל

רבים מאזרחי ישראל קיבלו בשעת בוקר מוקדמת, הודעה זדונית שהופצה בתפוצה רחבה במיוחד "חשוב: עליך להיכנס יש פעולה חשודה" בצירוף לינק שמוביל לנזק 

הודעה זדונית בתפוצה רחבה במיוחד, הופצה בישראל
סמארטפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

בשעות הבוקר המוקדמות, ניתן לומר שאחוז משמעותי מהאוכלוסייה בישראל קיבל את ההודעה הזדונית: "חשוב: עליך להיכנס, יש פעילות חשודה" בצירוף של לינק זדוני.

ההודעה הזדונית

 

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מעדכנים כי מבדיקה ראשונית שערכה החברה, ברגע שהקליק הנמען על הקישור, הגיע לעמוד נחיתה הכולל לוגו של Paypal, שם התבקש להזין את כתובת המייל שלו, ולאחר מכן את הסיסמה.

מדובר בדרך פופולארית לאיסוף פרטי חשבונות של משתמשים אשר יכולה לשמש גם לגרימת נזק לחשבון וגם לניסיון השגת גישה לשירותים נוספים בהם משתמשים המותקפים באותם פרטי כניסה (בדיוק הסיבה בגללה אנו מדגישים שכל התחברות לחשבון, צריכה להיות עם פרטי כניסה ייחודיים לו, ולא למחזר סיסמאות).

חשוב להבין כי לא לוחצים על קישורים לא מזוהים שמגיעים מנמענים בהודעות SMS. כיום זו לא בעיה להתחזות לבנק, לדואר וגם לחבר הכי טוב שלכם, ולשלוח לכם הודעה כביכול בשמו.

ב-ESET מבהירים נכון לעכשיו, הקישור אינו פעיל וכי נותר לקוות כי מודעות הציבור לפעילויות מסוג זה, תרמה לכך שלא רבים יפלו ברשת של התוקפים.

 

חברת ESET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד