כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
סירב להטיל מגבלות

הנשיא שהכחיש קורונה, נעלם לשבועיים ומת

כעבור שבועיים הוסרה העננה בקרב אזרחי טנזניה ולשאר העוקבים בדאגה ברחבי העולם. נשיא המדינה שנעלם בשבועיים האחרונים ונפוצו שמועות כי חלה בקורונה ומצבו אנוש, מת אתמול. במשך השנה האחרונה סירבה מדינתו למסור נתוני תחלואה לארגון הבריאות העולמית והנשיא סירב להטיל מגבלות 

הנשיא שהכחיש קורונה, נעלם לשבועיים ומת
אזרחים בטנזניה צילום: unsplash

נשיא טנזניה ג'ון מגופולי הכחיש קורונה ונעלם מעיני הציבור לפני שבועיים, ביממה האחרונה נודע כי הוא מת.

סגנית הנשיא של טנזניה אומרת כי המוות נבע מסיבוכי לב, כבר כמעט שנה שטנזניה לא מספקת נתוני קורונה ולפני חמישה ימים דחו בטנזניה את השמועות לפיהן מגופולי חולה בקורונה ואמרו שהוא עובד כרגיל. מגופולי סירב להטיל מגבלות במדינה וטען שהחיסונים הם קונספירציה של המערב.

הנשיא ג'ון מגופולי מת ביום רביעי בבית חולים בעיר הנמל דאר-א-סלאם. הוא היה בן 61. מותו הוכרז בטלוויזיה על ידי סגניתו שאמרה כי הוא מת מסיבוכי לב בעת שטופל בבית החולים. ההודעה באה לאחר יותר משבוע של ספקולציות עזות לפיה הוא חולה אנושות בקורונה, דיווחים שפקידים בכירים בממשל הכחישו שוב ושוב.

במהלך כהונתו אסרה ממשלתו של מר מגוופולי על עצרות האופוזיציה כדמוקרטיה שלווה וידידותית לעסקים.

במהלך כהונתו הראשונה אסרה ממשלתו של הנשיא על עצרות האופוזיציה להתקיים, ביטלה את רישיונותיהם של ארגונים לא ממשלתיים והציגה חוקים שלדעת המבקרים, לא דמוקרטיים.

ארגוני זכויות אדם האשימו את ממשלתו בכך שלא ביצעה חקירות אמינות בנוגע לרציחות, חטיפות ורדיפות של עיתונאים שהיו ביקורתיים כלפי הממשלה ואנשי האופוזיציה.

במהלך השנה האחרונה ספג הנשיא ביקורת חריפה על התמודדותו עם מגיפת הקורונה, הוא יצא נגד מסכות והתרחקות חברתית, קידם תרופות לא מוכחות כתרופות, ואמר שאלוקים עזר למדינה לחסל את הנגיף.

טנזניה לא שיתפה נתונים על נגיף הקורונה עם ארגון הבריאות העולמי מאז אפריל, והיא דיווחה על 509 מקרים בלבד ועל 21 מקרי מוות, נתונים שהתקבלו בספקנות רבה על ידי ארגון הבריאות העולמי. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

הוא טען כי "חיסונים לא עובדים", בנאום שנשא בפני האזרחים בסוף ינואר. "אם האיש הלבן היה מצליח להמציא חיסונים, אז היו מגיעים חיסונים למחלות אחרות, חיסונים לשחפת היו הופכים את זה לנחלת העבר, היו מצויים חיסונים למלריה, היו מצויים חיסונים לסרטן".

הצהרות כאלה גררו גינוי מצד ארגון הבריאות העולמי וכן מהכנסייה הרומית-קתולית בטנזניה. ד"ר מטשידיסו מואטי, המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי באפריקה גינה אף הוא את הדברים.

מותו הגיע רק כמה ימים לאחר ההשערות שהוא חולה בנגיף, גורמי אופוזיציה לחצו על הרשויות לחשוף את מקום הימצאו של הנשיא, שלא נראה בציבור כמעט שבועיים. הוא לא השתתף בפסגה וירטואלית של מנהיגי הגוש האזורי במזרח אפריקה שהתקיימה ב-27 בפברואר.

גורמים רשמיים בטנזניה ביטלו את השמועות ואמרו כי מר מגואפולי עובד כרגיל. אך מסתבר כי הם שיקרו והוא היה חולה מאוד, הוא הותיר אחריו את רעייתו ג'נט, מורה בבית ספר יסודי ושני ילדים.

קורונה טנזניה נשיא מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד