י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאבק על הקרדיט

טראמפ במסר לתומכיו המתנגדים לחיסון קורונה

הנתונים בארה"ב מלמדים דמוקרטים נוטים יותר להתחסן בפער משמעותי על פני הרפובליקנים | הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במסר מיוחד לתומכיו שלא להסס וטוען לבעלות על התוכנית שלדבריו 'הצילה מיליונים'

טראמפ במסר לתומכיו המתנגדים לחיסון קורונה
דונלד טראמפ צילום: ועידת CPAC 2021

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ זועם על הנשיא הנוכחי ביידן, אחרי שהאחרון לוקח קרדיט על מבצע חיסונים ואומר כי התוכנית היא שלו והיא 'הצילה מיליונים'.

דונלד טראמפ המליץ ​​לתומכיו להתחסן נגד קורונה, טראמפ בעצם קיבל את בקשת, דר'פאוצ'י, מומחה לזיהומים מטעם הבית הלבן, שקרא לטראמפ לבקש מתומכיו להתחסן. וזאת לאחר שסקרים שפורסמו מראים שהרפובליקנים נוטים פחות לקחת את החיסון מאשר דמוקרטים.

כזכור הנשיא ה-45 של ארה"ב, בן ה-74, התחסן לפני שעזב את הבית הלבן, אך לא פרסם זאת, ביום שלישי בלילה הוא אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי הוא חושב שכולם צריכים לנצל את הסיכוי שיש ולהתחסן.

כשנשאל אם הוא ימליץ על החיסון, הוא ענה: 'הייתי ממליץ עליו והייתי ממליץ עליו להרבה אנשים שלא רוצים לקחת את זה, הרבה מאנשים האלה הצביעו בשבילי, בכנות".

טראמפ ציין כי "יש לנו את החופש שלנו ועלינו לחיות על פי זה, ואני מסכים גם עם זה", הוא המשיך: "אבל זה חיסון נהדר, זה חיסון בטוח וזה משהו שעובד".

כזכור בסקר שפורסם ברשת CBS שליש מהרפובליקנים אמרו בסקר שהם לא יחוסנו, לעומת 10 אחוזים מהדמוקרטים - ועוד 20% מהרפובליקנים אמרו שהם לא בטוחים, גם בסקרים אחרים נמצאו מגמות דומות.

חמישים אחוזים מהאמריקאים שלא חוסנו שהצביעו עבור טראמפ אמרו שהם לא יקבלו חיסון, 17 אחוזים אמרו שהם מתלבטים ו-24 אחוז אמרו שהם היו מקבלים חיסון אם זה יהיה זמין להם.

בעוד ביידן, שאמר בשבוע שעבר כי יהיה מספיק חיסונים לכל האמריקנים עד חודש מאי, לעג ביום שני על השפעתו האפשרית של טראמפ על תומכיו. וטען כי למנהיגים דתיים יש יותר השפעה מאשר לטראמפ.

מנגד ד"ר אנתוני פאוצ'י, שנמנה עם מומחי בריאות הציבור, ביקש מטראמפ שיקרא לתומכיו להתחסן, טראמפ אמר שהוא גאה בכך שלחץ על מינהל המזון והתרופות (FDA) לאשר את החיסונים מהר, לדבריו, יש לכך משמעות עולמית.

"מה שעשיתי עם ה-FDA הוא שאילצתי אותם לעבור במהירות, וכך החיסון אושר תוך תשעה חודשים במקום חמש שנים" אמר. "אני לא חושב שזה היה מתבצע כזה מהר אם לא הייתי דוחף לכך, כי על פי הכללים והתקנות הם מעולם לא היו מקבלים את זה".

"קיבלנו חיסון בתשעה חודשים, למרבה המזל, זה לא רק יציל את מדינתנו, אלא יציל את העולם".

חיסון לקורונה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד