י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברקע האיומים

בריטניה הודיעה כי תקים מטה חדש לביטחון פנים

בבריטניה נערכים להקמת מטה חדש לביטחון פנים שיעסוק במוכנותה להתמודד עם התקפת חומר ביולוגי או גרעיני | האימוים על בריטניה התגברו בתקופה האחרונה והמשטרה המקומית סיכלה כבר מספר פיגועים מראשית התפרצות הנגיף 

בריטניה הודיעה כי תקים מטה חדש לביטחון פנים
שוטרים בבריטניה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

בריטניה הודיעה כי תקים מטה חדש לביטחון פנים כחלק מהתוכניות "לשיפור תגובתה לאיום הגדול מהטרור", החשש בממלכה הבריטית, כי חומר כימיקלי, ביולוגי או גרעיני עשוי להיות מופץ בסוף העשור הנוכחי.

בסקירה המפרטת את העדיפויות במדיניות שלאחר הברקזיט במדינה, הודיעה הממשלה כי בריטניה עומדת בפני איום משמעותי על אזרחיה ועל האינטרסים שלה, בעיקר מהטרור האיסלאמי, אך גם מהימין הקיצוני, בקשר לשמאל הקיצוני ואנרכיסטים, החשש מועט יותר.

לדברי בריטניה, נותר איום גם מצד חמושים צפון איריים שרוצים לערער את יציבות הסכם השלום בפרובינציה הבריטית. "הטרור יישאר איום מרכזי בעשור הקרוב, עם מגוון רחב יותר של גורמים מהותיים ופוליטיים, מקורות חדשים של רדיקליזציה וטקטיקות מתפתחות", כך נכתב בביקורת הממשלה, הממשלה התחייבה ל"גישה חזקה בכל הנוגע למוכנות למצב". כך דווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

בריטניה סבלה מארבע פיגועים קטלניים בשנת 2017, כולל פיגוע התאבדות בתום הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה במנצ'סטר שהביא למותם של 22 צעירים עם מאות פצועים.

עוד דווח ב'רויטרס', כי מוקדם יותר החודש הודיעה המשטרה כי מנעה שלושה פיגועים מאז תחילת מגיפת נגיף הקורונה בחודש מרץ אשתקד, ו-28 תכנוני טרור מאז מרץ 2017.

מה שהביא את בריטניה לקדם גישה ביטחונית חדשה, על ידי הקמת מרכז פעולות חדש נגד חדש שיאגד משטרה, סוכנויות ריגול, פקידי ממשל וגורמים ממערכת המשפט.

הדבר ישפר את מהירות התגובה של בריטניה לאירועים ויסייע להקדים את האיומים, בהחלטה נאמר כי ממשל לקוי ואי סדר, במיוחד בחלק ממדינות אפריקה והמזרח התיכון, יספק מקום לקבוצות קיצוניות, עם "אפשרות ריאלית לטרור". עוד נאמר, כי "סביר להניח שקבוצת טרור תפתח במתקפה כימית, ביולוגית, רדיולוגית או גרעינית עד 2030".

בריטניה משטרת בריטניה פיגועים ביטחון פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד