י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לבכות

היתומים מספרים: זה היה המשפט האחרון של אבא

"יסורים נוראים" • היתומים הטריים מספרים ל'בחדרי חרדים' על הרגעים האחרונים לצידו של אביהם • הבקשה האחרונה לפני שנרדם לתמיד והמילים האחרונות שאמר • וגם: כיצד ניתן להושיט יד ולמנוע את קריסתם של האלמנה וילדיה

 היתומים מספרים: זה היה המשפט האחרון של אבא
עצב בלתי נתפס צילום: פיקסביי

הרגעים האחרונים במחלקת הקורונה - לא ישכחו לעולם מזכרונם של היתומים הרכים, בניו ובנותיו של הגאון רבי אליהו שבתאי זצ"ל, שנפטר לפני מספר ימים מנגיף הקורונה והוא בן 54 שנים בלבד.

לאחר שלושה שבועות במחלקת הקורונה, הוא עלה בסערה השמימה, והותיר אחריו אלמנה דומעת ואחד עשר יתומים רכים, עשרה מהם עדיין אינם נשואים, כשהקטן שבהם בן תשע בלבד.

בעת ה'שבעה', 'בחדרי חרדים' האזין לקולם הדואב של היתומים שאיבדו את עמוד השדרה שהיה להם ולאמם. תלמיד חכם ובעל חסד עצום, שכל ימיו ברח מן הכבוד והתבטל לגמרי בפני ההלכה וגדולי ישראל, כזה היה אביהם - הרב שבתאי, שהתגורר בעיר אלעד.

"הוא היה חלש מאוד, הסיטורציה שלו הייתה נמוכה ביותר", משחזר בנו הגדול את הימים האחרונים של אביו בבית החולים, "הנשימות היו מהירות פי שניים מהרגיל", הוא מספר ונזכר: "לא אשכח כיצד ביום האחרון לפני שהרדימו אותו, למרות החולשה הגדולה, הוא הצביע ביד רועדת על הארון מולו. לקח לי זמן להבין מה הוא רוצה. הוא הצביע שוב ושוב על המדף בו נחו התפילין. הנחתי לו תפילין רש"י, לא הצלחתי אפילו לסגור ולגלגל כי הוא לא הצליח להרים את היד. הצלחתי סיבוב אחד וזהו, חשבתי שיספק אותו, תפילין רש"י... אבל לא, הוא רצה גם רבינו תם".

בתו הבכורה, ששהתה עימו בשבת מספרת בכאב ובדמעות: "כשאמרתי לו שהיום ערב שבת, ושאלתי אם הוא רוצה שאתפלל ואגיד איתו קבלת שבת, עיניו ממש אורו ושמח מאוד. וראינו את האור זורח מעיניו. הוא סימן לי שיביאו לו קשית, כי הוא רוצה לשתות מהיין של הקידוש. בן העולם הבא, יהודי של שבת ושל צורה. זה היה הדבר האחרון שהכניס לפיו לפני שהרדימו אותו. הרדמה שממנה לא קם".

"הוא מעולם לא התלונן על דבר", היא ממשיכה לספר, "וגם ברגעים הקשים והייסורים הנוראיים שעבר, כשבאו הרופאים להודיע לו שצריכים להרדים אותו, הוא נפרד ממני ואמר... לפני שהרדימו אותו את המשפט האחרון שלו: "כפרת עוונות". כן, לפני שהרדימו אותו המשפט האחרון שלו היה "כפרת עוונות".

באחד הימים בבית החולים, הגיע בנו לבקרו. "ראיתי שהוא חלש מאוד והתברר לי שהוא לא טעם כלום כל היום, ולמה? כי לא נטלו לו ידיים. גם לאחר הנטילה, הוא לא הסכים להכניס לפיו דבר בטרם יאמר, לאט ובלי כוחות, את ברכות השחר".

היתומים הקטנים מבקשים כעת להמשיך את רצון אביהם ולצעוד בדרכו, למרות הקושי ותחושת האובדן, אבל מצבם הכלכלי קשה ביותר ואין ביכולתם להמשיך ולהתקיים. בשל כך התאגדו גדולי הרבנים יחד עם קופת הצדקה המרכזית 'עולם חסד', וגיבשו קרן כלכלית שתחזיק את היתומים האומללים ותעניק כוח לאלמנה הטרייה.

בהוראת הרבנים, על כל אחד לתרום 50 שקלים, למשך 50 חודשים, כדי שגבאי הצדקה יוכלו להקים את הקרן הייחודית שתחזיק את עצמה ותייצר הכנסות נוספות עבור היתומים והאלמנה. לחצו כאן ותסייעו למשפחה המתחננת או לחילופין התקשרו כעת ל- 03-9333-555, או תרמו בעמדות נדרים פלוס.

יתומים ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד