י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיזם הריסה ובנייה

מהם השלבים העיקריים של פרויקט פינוי בינוי בירושלים?

בשנים האחרונות אנו רואים עליה מאסיבית בכמות הבקשות לפרויקטים שונים של פינוי בינוי בירושלים. אך לא מעט אנשים אינם יודעים מהם השלבים העיקריים של הפרויקט. יש כל מיני שלבים עיקריים שאותם אתם צריכים להכיר, כדי שתוכלו להכין את עצמכם לקראת ביצוע הפרויקט. אם אתם תגיעו מוכנים, תוכלו להיות ערוכים לכל תרחיש שעוד יצוץ במעלה הדרך. אם לא תגיעו מוכנים, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו כל טעות קטנה תעלה לכם ביוקר. אנו נסביר לכם מהם השלבים העיקריים של התחדשות עירונית בירושלים, בדגש על פרויקטים של פינוי בינוי.

מהם השלבים העיקריים של פרויקט פינוי בינוי בירושלים?
פרויקט מגורים צילום: freepik

השלב הראשון: שלב המשא ומתן

השלב הראשוני של הפרויקט הוא שלב המשא ומתן, השלב שבו מגבשים את כל ההחלטות הראשונות. בשלב הראשון תדרשו לבצע משא ומתן עם הדיירים השונים, על מנת לשכנע את כולם לתמוך בפרויקט. הרי לא מן הנמנע כי יהיו דיירים שונים שלא יתמכו בביצוע הפרויקט, כאשר לכל אחד יהיו את סיבותיו. המשא ומתן השני יהיה עם חברות שונות שמיומנות בביצוע פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים. כאשר המטרה שלכם תהיה לבחור נאת החברה שעליה תוכלו לסמוך בביצוע הפרויקט בבניין שלכם.

השלב השני: שלב התכנון

עוד לפני שהקבלן נכנס לעבודה, יהיה עליו להציג בפני הדיירים את התכנון שאותו הוא תכנן. הדיירים כמובן יצטרכו לאשר את הפרויקט, על מנת שהם יוכלו להפוך את החלום שלהם למציאות. כל פרויקט של התחדשות עירונית מביא איתו פרמטרים שונים, ולכן אל תצאו מנקודת הנחה כי כל הפרויקטים זהים. מוטב כי תבקשו לקבל את הפירוט הכי מקיף שיש – כך שתוכלו להכין את עצמכם לקראת הפרויקט בבניין שלכם. לאחר מכן יהיה על הדיירים לאשר את התכנון, כי ללא אישור לא יהיה ניתן לצאת לדרך. אחרי האישור תוכלו לראות איך כל העניינים מתחילים להתקדם באופן פורמלי.

השלב השלישי: שלב הביצוע

בכל פרויקט של התחדשות עירונית, השלב האחרון הוא שלב הביצוע. השלב שבו הופכים את כל התכנון למציאות בר קיימא. השלב הזה הוא השלב הכי חשוב, אך בו בזמן הוא גם השלב הכי ארוך בפרויקט. התקווה היא לסיים את כל העבודה בתוך שנה או שנתיים, אך חשוב לציין כי לעיתים יש עיכובים. זוהי הסיבה כי בשלב התכנון חשוב מאוד לסכם עם הקבלן על לוחות זמנים מסודרים – לוחות זמנים שהוא יהיה מוכרח לעמוד בהם.

פינוי בינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד