י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"ליברמן הפך ליקיר השמאל"

דרעי: "אם לפיד יבחר, לליכוד ייקחו המאבטחים, לנו ייקחו את היהדות"

יו"ר ש"ס השר דרעי החל החל מאמש לכתת רגליו ברחבי הארץ במטרה להדליק את השטח הש"סניקי לקראת הישורת האחרונה. באלעד הזהיר דרעי מפני תרחיש של ממשלה ללא חרדים. "פעם השמאל כינו את אביגדור ליברמן 'פאשיסט' ו'שונא ערבים' והתביישו ללכת איתו, היום הוא הפך ליקיר השמאל"

דרעי: "אם לפיד יבחר, לליכוד ייקחו המאבטחים, לנו ייקחו את היהדות"
אריה דרעי בכינוס תמיכה בש"ס צילום: ישי ירושלמי

אל מול מה שהוא מגדיר כ'שאננות' יצא החל מאמש (רביעי) יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לסבב בחירות בכל הריכוזים החרדים, במטרה להעיר את השטח ולהתריע מהתרחיש בו מחנה 'רק לא ביבי' יצליח להרכיב ממשלה, דבר שעלול לגבות מחיר מעולם התורה ובנושאי היהדות שעל הפרק.

החל מהבוקר סייר השר אריה דרעי, בביתר, אלעד, מודיעין עילית וירושלים ועוד היד נטויה, שם הוא פוגש בנציגים ופעילים ומנסה לדרבן את השטח, במטרה להוציא את כל הציבור הספרדי אל הקלפיות כדי להגדיל את הכוח התנועה בכנסת הבאה.

"אם אנחנו לא נלחמים ולא חזקים אנחנו לא מקבלים אל המובן מאיליו", התריע השר אריה דרעי בכינוס בעיר אלעד, שהוא מוסיף ומזהיר כי "כל עולם התורה ועולם החינוך וכל מה שמונח על המאזנים עלול להיפגע. שיש לה המון נציגים נקבל כמה משרדי ממשה וכמה ועדות בכנסת ונוכל לעבוד למען הציבור".

דרעי ציין בדבריו כי "הבחירות ביום שלישי הן מאוד ברורות וחדות, יש את מחנה רק לא ביבי והחרדים, שהם התאחדו עם האנטי שבאנטי חרדים, למרות שהם ימין הם מוכנים להתחבר שלא תהיה ממשלה של נתניהו עם החרדים", כשהוא מזכיר דווקא את גדעון סער שחבר אליהם, אך נמנע מלתקוף את נפתלי בנט.

עוד תקף דרעי בדבריו, "פעם השמאל כינו את אביגדור ליברמן 'פאשיסט' ו'שונא ערבים' והתביישו ללכת איתו, היום הוא הפך ליקיר השמאל, נותנים לו את כל הבמות, הוא אומר את הדברים נוראיים ואף אחד לא מוחה. הכול מותר כדי להפיל את נתניהו ולהוריד את החרדים מהשלטון".

על התרחיש שתקום ממשלת לפיד עם ליברמן ושאר מפלגות השמאל - מרכז, אמר השר דרעי, "אם יהיו להם 61 ולנו 59, הנשיא ייתן להם מייד כמי שיש 61 ממליצים, הם יחלקו את הרוטציות ביניהם ויקימו ממשלה, החלום שלהם שנתניהו ואנחנו החרדים לא נהיה בממשלה".

במקרה כזה, אמר דרעי, "לליכוד ולנתניהו זה מכה, אבל במקסימום ייקחו לה את הרכבים, העוזרים ואת הלשכות, ייקחו להם את המאבטחים - לנו השם ירחם מה זה יעשה, לעולם התורה והיהדות. נחזור למצב שרשת החינוך תעמוד לפני סגירה. ראשי המוסדות יכנסו למצב קשה השם ירחם".

עוד הוסיף והתריע דרעי מהתרחיש בו לפיד יצליח להקים ממשלה: "יורידו את קצבאות הילדים, יורידו את הקצבאות לכוללים, איך נחזיק מעמד?", שהוא דוחה את האפשרות כי יגייסו תרומות מחו"ל. לדבריו, "אי אפשר לגייס תרומות מחול, זה בדיחה. זה לא חכמה להחזיק כמה מוסדות ולקחת כסף מחו"ל. לך תחזיק 50.000 ילדים עם תרומת...".

דרעי ציין כי לא נכון הדבר שהליכוד והציונות הדתית יישארו נאמנים לחרדים במקרה של ממשלה אחרת, כשהוא מזכיר: "היינו שותפים ביחד, חשבנו שהליכוד ישמור עלינו שהבית היהודי ישמור עלינו", כשכוונתו לממשלת ברית האחים בכנסת ה-19. "הולידו 72 גזרות של לפיד וחבריו, לא השאירו תקציב שלא שינו. שהיום ביטלנו את רוב הדברים אבל עדיין יש כמה שדרוש לתקן"

אריה דרעי ש"ס יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד