י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חגים בצל קורונה

מנכ"ל משרד הבריאות מציג: כך נחגוג השנה את ליל הסדר כהלכתו

חברי הממשלה אישרו הערב את תיקון החוק הכולל בתוכו את פרטי ה'פעימה הרביעית' של ההקלות במשק שתיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב | מנכ"ל משרד הבריאות הציג בתדרוך עיתונאים את הדרך בה נחגוג השנה את חג הפסח וליל הסדר | "מקדם ההדבקה מעיד שהתחלואה בירידה"

מנכ"ל משרד הבריאות מציג: כך נחגוג השנה את ליל הסדר כהלכתו
חזרות לליל הסדר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אשתקד, נחגג חג הפסח בצל הפחד והבהלה מנגיף קורונה שהגיע ארצה בימים שלפני חג הפורים, והחלה להפיל חללים רבים בימי ערב חג החירות. במרפסות עמדו רבבות ישראל, ושוררו יחד 'מה נשתנה' כשהחרדה והדאגה ממלאים את הלבבות. השנה זכינו ובחסדי שמיים רוב אזרחי המדינה כבר מחוסנים. ולמעלה מ-4 מיליון ישראלים כבר זכאים ל'תו ירוק'. בתוך כך נחשף הערב (חמישי) מתווה משרד הבריאות לחג הפסח הקרב ובא.

בתדריך עיתונאים שנערך היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי כי ניתן יהיה לחגוג את ליל הסדר במתכונת כדלהלן: 20 משתתפים בשטח סגור, ועד 50 משתתפים יחדיו בשטח פתוח.

עוד אמר הפרופסור בהתייחסות לתחלואה בארץ: "מגמת הירידה נמשכת, מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-0.70 וזה מעיד על כך שהתחלואה ירדה ושפחות אנשים מאומתים מדביקים אנשים אחרים".

לוי הוסיף והתייחס בתדריך למבצע החיסונים הנרחב: "באשר לחיסון, התקדמנו, חיסנו עד כה ב-9.6 מיליון חיסונים, מתוכם 5.2 מיליון מחוסנים בפעם הראשונה וכ-4.1 מיליון מחוסנים כבר בשתי מנות עם מוגנות מלאה. לפני כשבועיים פתחנו גם במבצע חיסון הפועלים הפלשתינים בהוראת ראש הממשלה ושר הבריאות. חוסנו מאה אלף, מתוך 130 אלף הפועלים. השבוע נסיים את המבצע הזה ונפתח אותו למנה השנייה בעוד כשבועיים וחצי".

המנכ"ל המשיך וסקר את הפעימה הרביעית הצפויה להתבצע בימים אלו: "אנחנו מתקרבים לחג הפסח, ואנחנו גם מתקרבים לפעימה הרביעית שתחול ביום ראשון. הפעימה הזאת עוברת כעת לאישור הממשלה והיא תיתן הקלות בהתקהלות, בהשתתפות באטרקציות, ביותר משתתפים במופעי ספורט ותרבות".

"באשר לפסח עצמו", הבהיר כאמור מנכ"ל משרד הבריאות, "תהיינה גם הוראות לגבי התגודדות בתפילה. וליל הסדר עצמו ייחגג בבית עם 20 אנשים בתוך הבית, ועם 50 אנשים בחוץ".

לסיכום התייחס המנכ"ל לסאגת המוטציות: "הווריאנטים נותרו בעינם, הבריטי והדרום אפריקאי. הבריטי אחראי עדיין ל-95 אחוז מהנדבקים בישראל, הדרום אפריקאי הוא אחוז אחד מהנדבקים. אנחנו ממשיכים לרצף את כל המחוסנים שחלו או אלו שחזרו מחו"ל ומשפחותיהם. החיסון יעיל נגד הווריאנט הבריטי ויעיל אם כי פחות כנגד הדרום אפריקאי, אבל כשהחיסון הוא לא רק נוגדים אלא גם חיסון תאי - החיסונים יעילים".

"באשר לנתב"ג, אנחנו עדים לפסיקה שהתקבלה אתמול בבג"ץ אשר מבטלת את ההגבלה על מספר השבים ארצה וועדות החריגים. נאמרו כל מיני אמירות בשם בכירים שתקעו למשרד הבריאות סכין בגב, זה לא אמירות של בכירים שאני מכיר לפחות, כאזרחי המדינה לכל דבר וכעובדי ציבור וממשלה מכבדים לחלוטין את ההחלטה, נמלא אותה כלשונה. אנו סבורים כי להחלטה הזאת יש סכנה להדבקות ווריאנטים, נעשה ככל יכולתנו ללמוד אותה", סיים מנכ"ל הבריאות את התדריך.

יצוין כי עם סיום התדרוך פורסם כי הממשלה אישרה את תיקון מס' 35 לסמכויות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, שהגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין. והן כוללות בתוכן את פירוט ה'פעימה הרביעית' האמורה להיכנס לתוקפה כדברי המנכ"ל ביום ראשון הקרוב.

פסח ליל הסדר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד