י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר אסטרה-זנקה

רק 5 בריטים סבלו מקרישים בדם אחרי החיסון

רק חמישה בריטים מתוך 11 מיליון סבלו מקרישי דם, לאחר שקיבלו את החיסון של אסטרה-זנקה שלעת עתה מוחרם בכמה מדינות באיחוד האירופי. מדענים ורגולטורים רפואיים ברחבי העולם - כולל ארגון הבריאות העולמי - יצאו נגד הפרסומים שהגיעו מאירופה סביב המקרים, ואומרים כי קרישי הדם הם כנראה רק צירוף מקרים

רק 5 בריטים סבלו מקרישים בדם אחרי החיסון
חיסונים לקורונה צילום: pexels

מערכת הבריאות הבריטית קבעה כי החיסון שלהם בטוח ומצוין וגורם להורדת התחלואה, אנשי מערכת הבריאות קבעו כי הסיכון למות מקורונה גבוה לפחות פי 1,000 מהסיכוי למות כתוצאה מקריש הדם.

אנשי מערכת הבריאות קבעו כי אין שום הוכחות לכך שחיסון של אוניברסיטת אוקספורד-אסטרה-זנקה גורם לקרישי דם ורק חמישה אנשים בבריטניה פיתחו אותם מתוך 11 מיליון.

הסוכנות לפיקוח על מוצרי תרופות ובריאות במדינה דיווחה כי אותם קרישי דם הגורמים לבהלה באירופה, נמצאו בבריטניה אצל חמישה אנשים מתוך 11 מיליון איש וכי רק גבר אחד מת. כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

אך לדבריהם, אין עדיין הוכחה לקשר בין השניים והסיכון למות מקורונה הוא גבוה פי 1,000 לפחות עבור רוב האנשים, כלומר קבלת החיסון היא עדיין האופציה הבטוחה ביותר. לטענת הרגולטורים, הקרישים אולי נגרמו על ידי הקורונה עצמה, אך הם לא יודעים בוודאות.

הממצאים האחרונים הביאו ללחץ על גרמניה, צרפת ואיטליה לחדש באופן מיידי את מבצע החיסונים של אסטרה-זנקה כדי לנסות להציל את מבצעי החיסון הנוראיים של האיחוד האירופי שכשל מכל זווית אפשרית, לחסן את מאות מיליוני תושבי האיחוד.

מדענים ורגולטורים רפואיים ברחבי העולם - כולל ארגון הבריאות העולמי - יצאו נגד הפרסומים שהגיעו מאירופה סביב המקרים, ואומרים כי קרישי הדם הם כנראה רק צירוף מקרים. לטענתם, "עם עשרות מיליוני אנשים שמתחסנים ברחבי העולם, תמיד יהיו בעיות בריאות שיצוצו, וסביר להניח שהן לא נגרמות מזריקות".

אסטרהזניקה בריטניה קריש בדם חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד