י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ארגוני הצדקה מאשרים

המחקר קובע: החרדים נפגעו קשות כלכלית מהקורונה

דוח חדש שפורסם בבריטניה קובע כי החרדים נפגעו קשות, הכנסותיהם ירדו או צומצמו להם שעות עבודה. אתר הג'ואיש כרוניקל' מדווח, כי ראשי ארגוני צדקה יהודים אמרו כי ממצאי המחקר תואמים את המצב שהם חוו

המחקר קובע: החרדים נפגעו קשות כלכלית מהקורונה
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שיעור האבטלה בקרב היהודים כמעט הוכפל בחודשים הראשונים למגיפה, ועלה בצורה חדה יותר בהשוואה לאוכלוסיית בריטניה הכללית, כך על פי דו"ח חדש של המכון לחקר המדיניות היהודית JPR.

בקרב האוכלוסייה היהודית, 3.4 אחוזים היו מובטלים בפברואר אשתקד, לעומת ארבעה אחוזים בבריטניה כולה. אולם עד יולי 2020 עלה אחוז האבטלה היהודית ל-6.6 אחוזים, לעומת אחוז הלאומי שעלה מ-4.5 אחוזים ל-5.1 אחוז עד דצמבר, אך בנוגע לחלק האחרון של השנה האחרונה, אין עדיין נתונים מדויקים.

משפחות חרדיות ואלה שנמצאים עם שיעור הכנסה נמוך יותר - שמשתכרים פחות מ-30,000 ליש"ט לשנה - נפגעו הכי קשה מבחינת אובדן עבודה או שעות עבודה שקוצצו להם. עם זאת, שיעור התעסוקה הכללי בקרב נשים יהודיות עלה מעט במהלך התקופה.

עוד עלה מהמחקר, כי כמעט רבע מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת, דיווחה על תגובות שליליות בניסיון להתקבל לעבודה, כמו גם הם חוו הרעת תנאים בעבודה, כמו קיצוץ שעות עבודה.

"56 אחוזים מהמרוויחים 20,000-30,000 ליש"ט לשנה נפגעו קשות", נכתב בדו"ח. סביר להניח שהחרדים נפגעו קשות, הכנסותיהם ירדו או צומצמו להם שעות עבודה.

אתר הג'ואיש כרוניקל' מדווח, כי ראשי ארגוני צדקה יהודים אמרו כי ממצאי המחקר תואמים את המצב שהם חוו. מנכ"לית אחת הארגונים, ויקטוריה סטרמן, דיווחה כי "גידול משמעותי במספר האנשים שפנו אלינו מכיוון שהם מובטלים, או שהעסק שלהם התמוטט".

בריטניה אבטלה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד