י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סמוטריץ' נוגס ביהדות התורה

סקר 'מעריב': מנסור עבאס יכול לסדר למחנה נתניהו ממשלה; סער צולל

לפי סקר אחרון שמפרסם הבוקר 'מעריב', הליכוד מתייצבת על 30 מנדטים ומתחזקת מהסקר הקודם | 'תקווה חדשה' וגדעון סער צוללים עמוק למחוזות החד-ספרתי | רע"מ עוברת את אחוז החסימה ויכולה לסדר לנתניהו ממשלת חלומות | בנט עם עשרה מנדטים | יהדות התורה נחלשת

סקר 'מעריב': מנסור עבאס יכול לסדר למחנה נתניהו ממשלה; סער צולל
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ארבעה ימים לבחירות ובסקר אחרון שמתפרסם ב'מעריב' מסתמן כי הקמפיין האגרסיבי שערך ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים באמצעי התקשורת וברחבי הארץ, נשא פרי, כשהליכוד מתייצבת על 30 מנדטים (27 בסקר קודם), אך עדיין לאף גוש אין רוב ברור להרכבת ממשלה.

על פי סקר שערך מכון פאנס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש 'רק ביבי' היה זוכה ב־49 מנדטים, גוש 'רק לא ביבי' ב־57 מנדטים. ימינה, שכוונותיה עמומות אך צפויה ללכת עם גוש הימין, מקבלת בסקר 10 מנדטים ואילו רע"ם, המפלגה הערבית שהכשירה הראשונה את נתניהו, מקבלת 4 מנדטים.

על פי תמונת המנדטים, כדי שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, הוא יצטרך גם את תמיכת בנט וגם את קולות רע"ם, קואליציה מורכבת הכוללת את איתמר בן גביר ואת מנסור עבאס. מנגד, גוש "רק לא ביבי" חייב לצרף לשורותיו גם את המשותפת וגם את ימינה כדי להרכיב ממשלה - תסריט מורכב לא פחות.

לפיד ו'יש עתיד' נחלשים מעט ומקבלים בסקר 19 מנדטים, אך עדיין זו המפלגה השנייה הגדולה בפער מהאחרות. גם 'ימינה' בראשות בנט מאבדת מנדט לעומת הסקר הקודם וזוכה בנוכחי ב־10 מנדטים.

תקווה חדשה בראשות סער ממשיכה במגמת הצלילה ויורדת לשפל של 8 מנדטים, לעומת 10 בסקר הקודם. 8 מנדטים מקבלות גם כל אחת מהמפלגות הבאות: ישראל ביתנו, ש"ס והרשימה המשותפת. יהדות התורה (6) מאבדת מנדט לסמוטריץ', והציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר מתחזקת במנדט ועולה ל־5. גם כחול לבן של בני גנץ עולה במנדט ל־5, ממש כמו העבודה בראשות מרב מיכאלי.

קרבות התחתית: מרצ ורע"ם קרובות מאוד לאחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת. רע"ם תלויה במידה רבה באחוז ההצבעה ביום הבחירות, ואילו מרצ נמצאת בסוג של מאזן אימה מול מפלגת העבודה מחד ויש עתיד מאידך.

אחוזי ההצבעה: 72% מהמשתתפים בסקר אמרו שהם בטוחים שילכו להצביע בבחירות הקרובות לכנסת (ועוד 20% אמרו שכנראה ילכו להצביע). המספרים הללו יכולים ללמד על שיעור הצבעה גבוה למדי, להערכתנו בסביבות ה־70%. מצביעי הציונות הדתית הם הבטוחים ביותר שילכו להצביע (88%) וצמודים אליהם מצביעי ש”ס (87%). יש לשים לב לשיעור הנמוך יחסית של מצביעי יהדות התורה - רק 66% מהם בטוחים שילכו להצביע, נתון חריג למפלגה חרדית, והדבר גם משתקף בירידה במספר המנדטים של המפלגה בסקר הנוכחי. בתחתית הרשימה נמצאות המפלגות הערביות ובעיקר הרשימה המשותפת עם שיעור נמוך במיוחד מבין מצביעיה שבטוחים שילכו להצביע (49%).

מידת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו 45% מול סער 41%. נתניהו 51% מול לפיד 37%. נתניהו 41% מול בנט 41%.

בסקר שנערך אתמול השתתפו 1,001 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.2%.

 

מנסור עבאס מעריב גדעון סער נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד