י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הנגיף בבעלי חיים

לראשונה: חתול איטלקי נדבק במוטציה הבריטית

חתול איטלקי נמצא חיובי לגרסת המוטציה הבריטית לאחר שהתפתחו אצלו בעיות נשימה | מדענים הבהירו כי החתול נדבק מבעליו ולא להיפך | מעניין

לראשונה: חתול איטלקי נדבק במוטציה הבריטית
חתול וכלב צילום: unsplash

חתול באיטליה אובחן כחולה בגרסה הבריטית של נגיף הקורונה, זהו המקרה הידוע הראשון של חתול שנדבק בגרסה הבריטית של הקורונה במדינה, כך אומרים רופאים במדינה.

החתול מזן אירופי חלה בעיירה נובארה כ-10 ימים לאחר שהבעלים של החתול אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. הסימפטומים שסבל החתול כללו בעיות נשימה, אך חיית המחמד וגם בעליה מחלימים מהנגיף, כך דווח בתקשורת המקומית.

מדענים ממכון המחקר לבריאות בעלי חיים בפיימונטה שבאיטליה, גילו את הנגיף אצל החתול לאחר שהוזמנו לבדוק את החיה. הם ביקשו להפחית בפחדים מבעלי חיים שמפיצים את הנגיף, הם אומרים כי מהלך ההדבקה מראה כי הבעלים הדביקו את החתול ולא להפך. החוקרים הזהירו כי אנשים עם הנגיף צריכים להימנע ממגע קרוב עם חיות המחמד שלהם כדי להימנע מהעברת הנגיף.

ברטולומיאו גריגליו, מבכירי מערכת הבריאות האזורית, אמר כי זה קרה "בגלל הבעלים, חיות מחמד מוצאות את עצמן חיות בסביבת הדבקה, לכן צפוי שגם הם יכולים להידבק בנגיף, אך אין הוכחות מדעיות לכך שהם ממלאים תפקיד בהתפשטות נגיף הקורונה, הדבקה בין-אנושית נותרה הדרך העיקרית להפצת המחלה".

חתול קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד