י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
4 בסכנת אחוז החסימה

הסקר האחרון של חדשות 12: הליכוד מתחזקת משמעותית; סער ובנט נחלשים

סקר דרמטי ואחרון לפני הבחירות שפורסם בחדשות 12 בשיתוף הסוקר מנו גבע מצביע על מגמה של התחזקות לליכוד ולגוש הימין והיחלשות של גוש מתנגדי נתניהו | קרב משמעותי בתחתית: ארבע מפלגות מתנדנדות סביב אחוז החסימה | האם נתניהו בדרך לממשלת 61? | הנתונים המלאים

הסקר האחרון של חדשות 12: הליכוד מתחזקת משמעותית; סער ובנט נחלשים
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשאנחנו נכנסים לשבוע הבחירות, פורסם אתמול (שישי) סקר דרמטי בחדשות 12 שמצביע על התחזקות משמעותית של הליכוד ונתניהו שמקבלים בסקר 32 מנדטים. עוד בסקר: קרבות תחתית לוהטים – 4 מפלגות עם 4 מנדטים. מי תעבור ומי תיפול?

לפי נתוני הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה זוכה ב-32 מנדטים - מה שמצביע על המשך של מגמת ההתחזקות של נתניהו בסקרים האחרונים: מדובר בעלייה של שני מנדטים נוספים בהשוואה לסקר הקודם שנערך מוקדם יותר השבוע. יש עתיד נשארת יציבה בהשוואה לסקר האחרון, עם 18 מנדטים.

מי שמציגות היחלשות משמעותית הן תקווה חדשה של סער וימינה של בנט שמקבלות כל אחת תשעה מנדטים בלבד ומתייצבות על החד-ספרתי. יצוין כי שתי המפלגות יורדות במנדט אחד מהסקר הקודם של מנו גבע וחדשות 12.

עוד בסקר: הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים וליברמן וישראל ביתנו עם שבעה מנדטים בלבד ומפלגת העבודה של מרב מיכאלי עומדת על 6 מנדטים.

החרדים: ש"ס מקבלת בסקר האחרון של חדשות 12 שמונה מנדטים ואילו יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים.

הקרובות לאחוז החסימה: בקרב התחתית נמצאות ארבע מפלגות, שיכולות להכריע את הבחירות באם תעבורנה את אחוז החסימה או לא. הציונות הדתית של בן גביר וסמוטריץ', כחול לבן, מרצ ורע"מ – כולן על 4 מנדטים. המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה, עם 1.3% מקולות הנשאלים.

בשאלת ההעדפה לראשות הממשלה – ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 36% מכלל הנשאלים, אחריו – לפיד עם 23% תמיכה. סער ובנט הרחק מאחור: סער עם 12% ובנט עם 7% בלבד. בקרב מצביעי הימין – נתניהו מוביל בפער גדול, עם 57% העדפה. סער ובנט גם כן בפיגור משמעותי: סער עם 12% ובנט עומד על 11% תמיכה.

עוד נשאלו הנסקרים לגבי מידת הביטחון למפלגה לה יצביעו ביום שלישי הקרוב: 56% מהמשתתפים בטוחים בהצבעה למפלגתם, 34% די בטוחים, ו-10% עדיין מהססים. 70% מאלו שמתכוונים להצביע לליכוד בטוחים שיצביעו לנתניהו, זאת לעומת מצביעיו הפוטנציאלים של בנט – שבטוחים ב-50% בלבד שיתמכו בו, 45% ממצביעיו של לפיד בטוחים שיתנו לו את קולם, ובתחתית נמצא גדעון סער – שרק 33% משוכנעים שיצביעו לבסוף עבורו.

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 18-19/3/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 1,000
מספר המתבקשים להשתתף: 6,220
טעות הדגימה המרבית: % 3.1+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

מנו גבע ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד