י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"איטליה, אנחנו אתך"

השגרירות הישראלית הורידה את הדגל לחצי התורן

שגריר ישראל באיטליה זוכה לשבחים רבים בימים האחרונים לאחר שבחר להוריד את דגל ישראל המוצב מעל בניין השגרירות לחצי התורן, כאות הזדהות עם האיטלקים שחווים גל שלישי עם כ-25 אלף נדבקים חדשים ביממה

השגרירות הישראלית הורידה את הדגל לחצי התורן
שגרירי ישראל ומרוקו באיטליה צילום: מתוך פייסבוק

שגרירות ישראל באיטליה הורידה את הדגל שלה מעל בנין השגרירות לחצי התורן. שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, פרסם הודעה של סולידריות עם העם האיטלקי, "קיבלנו המון תגובות של תודה, גם מסנטורים, חברי פרלמנט ואנשי תקשורת איטלקים" כתב השגריר בדף הפייסבוק שלו.

"בסוף השבוע נמנו באיטליה 423 מתים ביום אחד, דבר יום ביומו. זוועה. עד כה נמנו מתחילת המגיפה 103,855 מתים, לא עלינו" כתב השגריר. כמות הנדבקים עולה, וביום אחד נמנו כמעט 25 אלף נדבקים חדשים וגם מספר החולים במחלקות לטיפול נמרץ עלה, והוא עומד כעת על כמעט 3,500 חולים.

לגבי מבצע החיסונים כותב השגריר, כי "כאן עדיין מתנהל לאטו, עד כה התחסנו בחיסון ראשון כ-7.7 מיליון איטלקים (מתוכם כ-2 מיליון בחיסון שני). זאת, מתוך כ-60 מיליון אזרחים. השבוע עצרו את מתן החיסונים של אסטה-זנקה, ביחד עם מדינות אירופיות נוספות, לאחר שהתגלו מקרים בעייתיים".

כזכור ועדת הבדיקה של רשות התרופות האירופית הודיעה ביום חמישי האחרון שלא הוכח קשר בין המקרים לבין החיסון, ולמעשה רבה התועלת על הנזק, ולכן הם קראו להמשיך במתן החיסונים. הם יצטרכו לצאת במבצע הסברה לציבור כדי להחזיר את האמון.

"לפני שנה עוד לא ידענו מה עומד לפנינו. העולם צפה במתרחש באיטליה ופחד. ישראל הייתה מהראשונות לסגור את הטיסות מאיטליה, מה שגרם למתיחות מסוימת שנרגעה מהר מאוד, כשהתבררה התבונה שבצעד הזה. הזכרתי השבוע את מחוות הסולידריות המרגשות שארגנה השגרירות שלנו עם ערים בישראל וגם מחוות ספונטניות של החברה הישראלית בכללה כלפי האיטלקים. חומות ירושלים העתיקה הוארו בצבעי הדגל האיטלקי ובכיתוב: "איטליה, אנחנו אתך", וכך גם בניין עיריית תל אביב ופתח תקווה, האצטדיון בנתניה, קניון באר שבע ועוד. המחוות האלה זכו לאזכורים רבים בתקשורת פה" כתב השגריר.

השגריר מציין כי בניגוד לקבלת חיסון באירופה, בישראל זה "קלות בלתי נסבלת של החיסון בישראל", השגירות מוצפת בבקשות לראיונות, ושיחות ועידה בזום למתן מידע בנוגע לחיסונים, "יש במה להתגאות, אבל לא די בזה, אנחנו חולקים את המידע הזה עם הרשויות השונות, בכוונתי להיפגש עם שר הבריאות האיטלקי כדי להציע לו כמה יוזמות לעזרה, וגם לדבר אתו על "הדרכון הירוק" ואופן הפתיחה של שתי המדינות בפני מחוסנים".

בשבוע הקרוב תטוס לישראל הקבוצה האחרונה של המתחסנים בשגרירות. בכך יסתיים מבחינתנו מבצע החיסונים הגדול של משרד החוץ.

עוד מאיטליה, ביום רביעי יתקיים אירוע בפירנצה תחת הכותרת "תחבורה חכמה" (Smart Mobility), במסגרתו תצגנה שמונה חברות הזנק ישראליות לפני ראשי מחוז טוסקנה וראשי ערים, במיוחד פירנצה, שורה של פיתוחים שונים הכוללים פתרונות חניה דיגיטליים, תשלום לתחבורה ציבורית, הטענה של סוללות מכוניות חשמליות בצורה חדשנית מאוד ועוד.

בנוסף, שגרירות איטליה השתתפה בפעילות במרוקו. נציג רשמי נשלח לעיר רבאט, נציג של צוות הביטחון, שסייע בבחירת מתקן הקבע והזמני של השגרירות הישראלית ובנה את מערך האבטחה שם. השגרירות הזמנית החדשה מוכנה. הוא סיפר כי "המרוקנים שפגש ברחוב נלהבים לקבל את פנינו, והשגריר שלנו נפגש עם שרים רבים בממשלה שקיבלו את פניו. נציגנו חזר עם תחושה שאנחנו עושים היסטוריה. כל הכבוד!".

שגרירות ישראל איטליה דרור אידר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד