כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

חכי"ם, רגע לפני שאתם מצטלמים עם ביבי, קבלו 'צעטאלע'

'צעטלע קטן' לנתניהו • איך נוצר השוני בין הדיווחים מאותו דיון, באותו אולם ובפני אותם שופטי בג"צ, בין התקשורת החילונית לתקשורת החרדית? • והיכן באמת מתחבא השד העדתי? • טורו של יצחק נחשוני

חכי"ם, רגע לפני שאתם מצטלמים עם ביבי, קבלו 'צעטאלע'
יצחק לב ארי מהיר חימה



'צעטאלע' לקראת פגישת הח"כים עם נתניהו

זמן קצר לפני כניסת חברי הכנסת של 'יהדות התורה' ל'פוטו-אפ' עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהם זקוקים לו למען בוחריהם, כמו שביבי זקוק לתצלום מעודכן עם אובמה, וזמן קצר לפני שהם יוצאים מהפגישה בלי כלום ביד, ומחכים שהתמונות יפותחו במדור הצילומים של לשכת העיתונות הממשלתית ויופצו - אנחנו מבקשים לצייד אותם ב'קמע' קטן, בין 20 שורות סך הכל, גזיר מה'ניו יורק פוסט' של אתמול.

נכתב עליו כי מושל ניו יורק, דיוויד פטרסון, החליט להוסיף לתקציב המדולל של מדינתו עוד בשנת 2010-2011 סכום נאה שיאפשר תשלום של 5000 דולר בשנה, כ'הבטחת הכנסה' ל...אברכים. דוברו של המושל הסביר כי המטרה היא "ליצור שוויון כלכלי לתלמידי הישיבות".

מדינת ישראל מחקה את אמריקה בכל מה שעלול להפוך אותה למדינה ככל העמים. אפילו את פסק הדין המתאכזר של הבג"צ בעניין האפליה שלא היתה בעמנואל, תלו, פרשנים משפטיים, במשפט הידוע על ההפרדה הבין-גזעית בין לבנים לשחורים שבסופו נאסרו האחראים.

5000 דולר בשנה, זהו בדיוק הסכום שבג"צ החליט בשבוע שעבר להיכנס למכולות שבהם קונים האברכים את מצרכי היסוד לילדיהם, בהקפה, ולהוסיף אותו לחשבון הארוך שכבר רשום שם. למה רק בסיוע ההומאני הזה לא מחקה ישראל את ארה"ב וה'הסגר' שהטיל הבג"צ נשמר בקפדנות?

ואל תגידו לנו שקיצצו כאן כדי שניו-יורק תשלם לאברכים שם. זה יהיה הזוי לגמרי...

המערכות שמשגעות גם את 'אופק 9'

את הפערים האדירים הקיימים, בין הדיווחים המופיעים היום בעיתונות הכלכלית, על החלטת הבג"צ מאתמול בדבר מאסרן של האמהות, לבין אלה המתפרסמים בעיתונות החרדית, גם המצלמות הרגישות של הלווין 'אופק 9' ששוגר אתמול בהצלחה - לא יגלו.

המערכות המתוחכמות לטשטוש רגשות, מערכות העיתונים, משבשות כל ניסיון להציג את התמונה האמיתית, המרשיעה והמגמתית, כפי שאנחנו גילינו אותה בהשוואה בין כותרות היום.

'ידיעות אחרונות': בג"צ התגמש: רוב האמהות לא יאסרו". "הנשים שלא קיבלו פטור ייכנסו לכלא רק כשבעליהן ישוחררו"...

'המבשר': "זעם ותדהמה בארץ ובעולם: בג"צ הורה לשלוח תשע מ'אמהות עמנואל' לכלא"...

'הארץ': "בית המשפט התחשב בעמדת שירותי הרווחה ופטר ממאסר 13 אמהות ש/ל תלמידות מעמנואל."

'יתד נאמן':"בהחלטה שרירותית מקוממת ואכזרית קבע בג"צ כי 9 מתוך 22 האמהות מעמנואל ייאסרו בכלא לאחר שחרור האבות"...

'גלובס':"בג"צ קבע חלק מהאמהות פטורות"...

'המודיע': "במהלך ששידר נקמנות וכוחנות במאבקו נגד שומרי התורה בג"צ החליט להשליך לכלא תשע אמהות מעמנואל מיד לאחר שהאבות ישתחררו".

אותו דיון באותו בית המשפט העליון, אותו אולם, בפני אותם שופטים מאובנים ואטומים - והמרחק שבין הדיווחים אומר הכל על המגמות. זהו שחור ולבן החלטי כל-כך, כפי שלא עולה אפילו מתוך טענות השווא המצוצות, על ההבדלי הצבע שבין המגמות בבית הספר בעמנואל. גזענות לשמה.

אבל מהן עבורם עוד תשע אמהות יהודיות תמימות שיושלכו לכלא רק משום שהן מבקשות לגדל את זאטוטיהן ברוח התורה, כשיש כבר 13 שהבג"צ, ב"צעד מתחשב", שיחרר אותן מכך? זה מספיק, ואולי יותר מדי, אם לוקחים בחשבון את ה'מחקרים' שבעוד עשרים שנה הילדים האלה יכריעו את כף המאזנים הדמוגרפי לטובת הרוב החרדי.

ואולי על פי המתמטיקה של תוכנית ה'ליבה', שגם אותה הם רוצים לכפות עלינו, 'תשע אמהות' תמימות שלנו, הן הרבה פחות מ... 'ארבע אמהות' שלהם.

היכן באמת מתחבא השד העדתי?

דרור מרמור אוזר הרבה עוז ואומץ ובמדור 'בדק בית' שהוא מפרסם ב'גלובס', נותן דרור לדעתו הלא משוחדת ומצביע על המקומות שבהם באמת מרקד השד העדתי ותאומו הגזעני.

לא בבית ספרנו...

"צריך לעצור ולחשוב אם אנחנו לא מנסים בסך הכל למרק את מצפוננו" - הוא כותב.

"מפת הנדל"ן של ישראל 2010 רק מוכיחה שההמוגניות הדתית ניצחה כבר מזמן, הרבה לפני שגילינו את עמנואל. (מישהו יודע איפה היא בדיוק נמצאת על המפה?).

"עמנואל, אם תרצו, היא רק דוגמא קטנה לכל ערי הפריפריה. מישהו שם לב כיצד רוב רובן של התוכניות והסיסמאות השולחות ומעודדות את הצעירים להגיע לנגב ולגליל, מכוונות למצפים, להרחבות ולישובים הקהילתיים? ומה לגבי נצרת עילית, כרמיאל, קרית שמונה, או ערד?...היהודים, בהכללה כמובן, רוצים לגור עם חבר'ה כמוהם ב...גוש תפן, בישוב קהילתי קטן והומוגני או בהרחבה של קיבוץ.

"בקרית שמונה ולהבדיל בעמנואל, תמצאו היום מאות דירות ריקות של תושבים שהיו וברחו. אפילו קבוצות הרכישה, שרשויות המס מכניסות כעת בחזרה לתוך במסגרת המקורית, נולדו מתוך רצון של אנשים לגור עם אנשים כמוהם - אנשי צבא, טייסים, הייטקיסטים, רופאים וכו'. אולי זו לא חלוקה צורמת ומזעזעת, כמו הרקע העדתי, אבל זה לא באמת שונה בהרבה...

"ומה לגבי צמודי הקרקע, ונחלות המושבים בין גדרה לחדרה, שהפכו בשנים האחרונות לשכונות הסגורות והאליטיסטיות של בני האלפיון העליון? במקום לגור בנתניה או בבאר שבע, ולשלוח את הילדים ללמוד עם כולם, כולל ילדים מהשכונות החלשות, בבית הספר המקומי, הם לומדים בבית הספר של המועצה האזורית. תבקרו בישובים ובבתי הספר הללו (אם יתנו לכם לעבור את המחסום הלא חוקי בכניסה..."

כנראה שגם לאדמונד לוי לא נתנו להיכנס לארץ-ישראל הלא יפה הזו, ומשום כך הוא נטפל ל...עמנואל.

אבל אדמונד! בעמנואל כבר כן היית?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד