כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

"אגד נקטה צד. סירבה להסיע אסירי עמנואל"

ח"כ מקלב: "אגד מתעקשת להוביל החרדים, אך את התמורה מספקת לפי הזדהותם הפוליטית של מנהליה • לא תגברה התחבורה מהשכונות לעצרת למרות סיכומים • האוטובוסים בשכונות החרדיות - לולי תרנגולים"

צילום: חדשות24
צילום: חדשות24

למרות שהיא חברת תחבורה ציבורית המתיימרת לשרת את כלל האוכלוסייה, חברת 'אגד' נקטה צד בעניין מאסר הורי תלמידות עמנואל ומביעה עמדות פוליטית - כך עולה ממכתב ששיגר ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אל יוסי צ'צ'קס, מנהל אגד ירושלים, בו הוא מתריע בפניו על סירובה של אגד להעמיד אוטובוסים בתשלום עבור 'אסירי עמנואל' בתום העצרת ההמונית בשבוע שעבר, בדרכם אל שערי כלא 'מעשיהו'.

"סיבת הסירוב – אי רצונה של חברת אגד להזדהות עם אירוע פוליטי – מקוממת ואינה עולה בקנה אחד עם כל רציונאל או הגיון צרוף", מסביר מקלב. "וכי שכירת אוטובוסים מחברת התחבורה הגדולה בישראל קשורה להשקפת עולם או להשתייכות פוליטית כזו או אחרת והאם האם מתן השירותים של אגד מצטמצם לפלג התואם את אורחות חייהם ודעותיהם האידיאולוגיות של מנהליה", הוא תוהה.

לפיכך תוהה ח"כ מקלב כיצד מתמודדת אגד עם המציאות בשטח, כאשר הציבור החרדי הוא המפרנס העיקרי של החברה כמשתמש בעל המשקל המרבי בתחבורה הציבורית. "ברור לחלוטין כי ההזדהות הפוליטית והשקפת העולם הן אכן הקובעות את התנהלותה של חברת התחבורה הגדולה בישראל והן המנווטות אותה", קובע מקלב.

"עתה ברור ומחוור מדוע לא תגברה אגד את התחבורה מהשכונות, למקום העצרת, למרות הישיבה והסיכומים הברורים שהיו בנושא. עכשיו מובן מדוע לפני ובזמן קיום העצרת ברחה חברת אגד ולא נתנה שירות הולם במעגל הרחב וכתוצאה מכך נאלצו אנשים רבים להיטלטל בחום הכבד קילומטרים רבים בלא אפשרות להסתייע בתחבורה הציבורית, ומדוע חברת אגד מסכימה מרצון חדשים לבקרים בהשבתת התחבורה במרכז העיר ירושלים ואינה משמיעה אפילו התנגדות קלושה בנושא", מוסיף ח"כ אורי מקלב.

אי לכך משוכנע ח"כ הרב מקלב מדוע מתייחסת אגד לציבור החרדי בזלזול. "האוטובוסים הנוסעים בשכונות החרדיות, נראים כלולי תרנגולים, עמוסים עד אפס מקום בצפיפות מעוררת חלחלה תוך אי עמידה בזמנים המשקף את הזלזול בציבור הנוסעים", כותב מקלב ומציין: "על כספה ומקור חיותה לא תוותר אגד, ורק היא תהיה זו שתזכה במתן השירות התחבורתי לתושביה החרדיים של ירושלים, אבל את התמורה היא תספק על פי אמות המידה הידועות שלה והזדהותם הפוליטית של מנהליה. התוצאות העגומות נראות בהתאם בשטח".

בעקבות הדברים דורש ח"כ הרב אורי מקלב מאגד להתעשת ולהתנצל ולתת לציבור החרדי את היחס לו היא ראויה על פי כל אמת מידה. "אם מתן השירות הוא 'הזדהות פוליטית', נא התכבדו ופנו את מקומכם לחברה אשר אינה מזדהה פוליטית, אך עומדת על מתן שירות הולם ועמידה בצפיות של ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית", דורש מקלב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד