י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הצרפתים מפתיעים

סקר באירופה: אהדה כלפי ישראל במדינות המובילות; מה הסיבה?

לפי סקר שנערך לאחרונה במספר מדינות מובילות באירופה, עולה כי רמת האהדה כלפי מדינת ישראל ברחבי היבשת עלתה השנה האחרונה. הסכסוך הישראלי-פלסטיני אאוט, הנורמליזציה ומבצע החיסונים אין

סקר באירופה: אהדה כלפי ישראל במדינות המובילות; מה הסיבה?
נתניהו על החיסונים צילום: מתוך הסרטון

סקר שנערך על ידי מכון המחקר YouGov בבריטניה, בצרפת, בגרמניה, בדנמרק ובשוודיה מראה כי האיבה כלפי ישראל שהתאפיינה בעשרות השנים האחרונות - החלה לרדת בשנה האחרונה. ההסבר לכך הוא בעיקר הצעדים שנקט ראש הממשלה נתניהו; הסכמי השלום עם מדינות המפרץ ומבצע החיסונים המוצלח שהעלה את ישראל על נס.

הסקר פנה ל-1000 נשאלים בכל אחת מהמדינות ושאל אותם על דעתם לגבי ישראל, התוצאות המפתיעות מעידות כי הנושא שהוביל לירידה משמעותית באהדה לישראל באירופה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ירק כמעט לחלוטין מסדר היום ואת מקומו תפסו נושאים אחרים.

התוצאות: רמת האהדה לישראל באירופה בשנה האחרונה עלתה ב-%8. הזינוק הגבוה ביותר נרשם בצרפת: %50. באי-האהדה לישראל נרשמה ירידה מ-%54 ל-%47. לשם השוואה: האהדה לרוסיה ירדה מר%21 ל-%16 ולבריטניה מ-%65 ל-%60, כנראה בגלל הברקזיט.

העלייה החדה ביותר באהדה לישראל נרשמה בשבעת החודשים האחרונים, ובמשרד החוץ מייחסים זאת להסכמי הנורמליזציה ולמבצע חיסוני הקורונה. עוד הביעו הנשאלים הערכה לתרומת ישראל לעולם בנושאים כמו מדע, מים, טכנולוגיה ותיירות.

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר: "אירופה מבינה את ערכיותה של ישראל כעוגן של יציבות וביטחון ואת נכסיותה בתחומי הבריאות, המלחמה בקורונה והחדשנות".

בריטניה צרפת גרמניה נורמליזציה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד