י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבצע 'פוסט קורונה'

המרגל הרוסי חשף: פוטין גיבש רשימת חיסולים חדשה

מרגל רוסי חשף בפני עיתון בריטי כי הנשיא פוטין גיבש רשימת חיסולים חדשה ובה מקורביו של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני. הדיווח מגיע ברקע המשבר הדיפלומטי בין המדינות לאחר שבשבוע החולף כינה הנשיא ג'ו ביידן את נשיא רוסיה "רוצח"

המרגל הרוסי חשף: פוטין גיבש רשימת חיסולים חדשה
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה צילום: pixabay

הנשיא פוטין גיבש רשימת חיסול מעודכנת, כך דיווח "מרגל רוסי" ל'דיילי מייל' הבריטי.

בעיתון דווח, כי הקרמלין מתכוון לפתוח במבצע "פוסט-קורונה" לחיסול אויביו של הנשיא הרוסי, שכשישה מהיעדים לחיסול מתגוררים בבריטניה. ביניהם - ולדימיר אשורקוב, מנהל הקרן למאבק בשחיתות של נבלני, יבגני צ'יצ'ארקין, האדם שלפי דיווחים שילם על הטיפול הרפואי של נבלני וביל בראודר, מבקר ידוע של פוטין. הדיווח מתבסס על דבריו של מרגל רוסי שמוצב בממלכה המאוחדת והזהיר בעבר מפני חיסול סרגיי סקריפול בשנת 2018.

הדיווח מגיע ברקע המשבר הדיפלומטי בין המדינות לאחר שבשבוע החולף כינה הנשיא ג'ו ביידן את נשיא רוסיה "רוצח". ביידן אמר בראיון כי הוא הזהיר את פוטין מפני תגובה אפשרית במהלך שיחה בסוף ינואר. "הוא ישלם מחיר" אמר ביידן. "היו לנו שיחות ארוכות, הוא ואני, אני מכיר אותו יחסית, כשהשיחה התחילה, אמרתי, 'אני מכיר אותך ואתה מכיר אותי', אם זה מתחיל לא טוב, תהיה מוכן".

בתגובה לדבריו החריפים של הנשיא האמריקני, במוסקווה החזירו בתגובה את השגריר בוושינגטון להתייעצויות. עם זאת, במשרד החוץ הרוסי הדגישו שהקרמלין לא מעוניין בהידרדרות בלתי-הפיכה ביחסים בין המדינות.

הדברים באים לאחר שפורסם דוח של המודיעין האמריקני שהעריך כי רוסיה ניסתה להתערב בבחירות 2020 על ידי ביצוע פעולות השפעה שמטרתן להכפיש את מועמדותו של הנשיא ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית, ולתמוך בנשיא לשעבר טראמפ, לערער את אמון הציבור בתהליך הבחירות ולהחריף חילוקי דעות סוציו-פוליטיים בארה"ב, ואילו איראן ניסתה בדיוק ההיפך, כך על פי דו"ח חדש שפרסם משרד מנהל המודיעין הלאומי.

ולדימיר פוטין רוסיה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד