י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברכה שאסור להחמיץ

מכה גלים: ההבטחה הנדירה של מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי לתורמי ה'קימחא דפסחא'

בימים אלו, בהם כולנו עסוקים בטרדות חג הפסח הקרב ובא, אסור לנו להתעלם מהזעקה של אלפי המשפחות העניות, כאלו שאין להם כלום, לא מצות לחג ולא כסף לקנות יין בשביל ד' כוסות בליל הסדר, באורח נדיר יצא מרן שר התורה בהבטחה נדירה לתורמים, הבטחה שאסור לכם לפספס

מכה גלים: ההבטחה הנדירה של מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי לתורמי ה'קימחא דפסחא'
ברכת הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

הימים שבין פורים לחג הפסח, הם ימים עמוסים, המוני בית ישראל הולכים מהכא להתם, עסוקים וטרודים בהכנות החג, עסוקים בלתור אחר מצות מהודרות, בנקיונות הבית, ובקניות החג, הימים הללו, הימים הסמוכים לחג הפסח מלווים תמיד במין אושר עילאי.

בואו להיות שותפים בקמחא דפסחא המהודר ביותר ולזכות בברכת גדולי הדור>>>

בבתים רבים עסוקים ממש כעת, בצחצוח הבית לקראת החג הקדוש המשמש ובא, עסוקים בלנקות את החמץ, במצוות החג, אבל, בבתים רבים, החושך שורר שם גם ממש ברגעים אלו, אין מי שיקנה מצות, אין מי שינקה את הבית, פשוט אין כלום.

משפחות שגם ככה הם שבורות ורצוצות, שגם ככה אין להם מאומה, פשוט כלום, במקום להתכונן לחג הפסח, הם יושבים ועיניהם זולגות דמעות של צער, ליבם הולם בפראות, מניין ישיגו המה את צרכי החג, מהרהרים הם בליבם, מניין יהיה לנו כסף לקנות מצות ויין לד' כוסות, בוכים הם במר נפשם.

תחשבו עליהם, על אותם אנשים, נשים וטף שאין להם כלום, שהמקרר בבית ריק לחלוטין, שהפרוטה בכיסם לא מצויה, תחשבו על ליל הסדר העצוב שהם יחגגו, ללא מצות ראויות, ללא יין לד' כוסות. בזמן שאנו נשב כבני מלכים, הם ישבו עצובים ונדכאים.

בואו להיות שותפים בקמחא דפסחא המהודר ביותר ולזכות בברכת גדולי הדור>>>

ולא, לא מדובר במשפחה אחת, גם לא בשניים, מדובר במאות ואלפי משפחות, שאין הלם כלום, קול זעקתם הגיע להיכלו של רשכבה''ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט''א אשר באופן חריג ישב וכתב מספר שורות, מתמצית ליבו הטהור.

וכך כותב רשכבה''ג במכתבו: "בס''ד, התורמים ר''נ ש''ח לקימחא דפסחא לקופת העיר לפרנס אלפי משפחות עניים בכל ארץ ישראל יזכו לחוג את חג המצות, בהרחבה ובנקל ברוחניות ובגשמיות". אתם מבינים את משמעות הברכה? אם תתרמו, תזכו לחגוג את החג בהרחבה, לא סתם בהרחבה אלא גם בנקל.

ברכה היסטורית לכל דבר ועניין, ולנו לא נותר אלא לתרום את הסכום הזה, בכדי להביא את שמחת החג למשפחות העניות, למשפחות השבורות, לזכות לשמח את ליבם השבור, לזכות לברכתו של מרן שר התורה ולחוג את חג המצות בהרחבה ובנקל ברוחניות ובגשמיות. הצטרפו כעת.

בואו להיות שותפים בקמחא דפסחא המהודר ביותר ולזכות בברכת גדולי הדור>>>

קמחא דפסחא חלוקת קמחא דפסחא קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!