כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"שותפים טבעיים"

לאחר הפרסום ב'בחדרי' נתניהו משנה גישה: "תצביעו גם לחרדיות"

לאחר שפורסם ב'בחדרי חרדים' על זעם שעולה במפלגות החרדיות על כך שראש הממשלה נתניהו מנצל את ראיונותיו בכלי התקשורת החרדים ומשכנע את המאזינים להצביע למפלגתו של סמוטריץ', ראש הממשלה משנה גישה ובראיון לפני זמן קצר קרא לחרדים לתמוך במפלגות החרדיות

לאחר הפרסום ב'בחדרי' נתניהו משנה גישה: "תצביעו גם לחרדיות"
ראש הממשלה נתניהו משוחח בטלפון צילום: איתי בית און, לע"מ

לאחר הפרסום הבוקר (ראשון) ב'בחדרי חרדים', כי ביהדות התורה זועמים על התנהלותו של ראש הממשלה על קריאתו בתחנות הרדיו החרדיות לציבור המאזינים להצביע לסוטריץ' ובן גביר - נתניהו משנה גישה.

בראיון ל'רדיו דרום' קרא היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שמן קצר להצביע גם לסיעות החרדיות: "אני אומר לאנשי הימין, תצביעו מחל, אתם יודעים מה תצביעו גם למפלגות החרדיות".

"אתם מתבלטים", הוסיף ראש הממשלה, "אתם חושבים אולי לא ללכת להצביע, תצביעו לציונות הדתית לפחות כדי להבטיח את ה61 לגוש".
כשעל החרדים הוסיף ראש הממשלה, "הם מקבלים את שלהם בכל מקרה והם שותפים טבעיים".

מה שהעלה את זעמם של הנציגות החרדית היה תחילה דברים שאמר ראש הממשלה בראיון לתקשורת החרדית בו הוא קרא פומבית לפעול ולהביא מצביעים למפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'.

"לחזק את סמוטריץ׳ זה גם האינטרס של המפלגות החרדיות, כי בלעדיו אין לכם אותי. עיני לא צרה במפלגות החרדיות ואני בעד שיקבלו כמה שיותר. מי שרוצה להצביע למפלגות החרדיות, שיעשה זאת בלב חפץ. אבל אנחנו חייבים שהציונות הדתית תעבור כי זקוקים ל-4 מנדטים שלהם, זה לא ברור שיעברו את אחוז החסימה", אמר ראש הממשלה בראיון בסוף השבוע ל'קול ברמה'.

לכך נוספת התערבותו של ראש הממשלה במהלך סוף השבוע כשגורמים מטעמו פני לבית הגר"מ מזוז בדרישה שיביע תמיכה גם בבצלאל סמוטריץ׳, כפי שאכן היה לבסוף, כאשר אמש בשיעורו השבועי הרב קרא לאלה שלא מצביעים לסיעות החרדיות שיתמכו במפלגת 'הציונות הדתית'.

לפי גורמים פוליטיים, ראש הממשלה אף תיכנן ביקור בכפר חב"ד כדי לעודד הצבעה לבצלאל סמוטריץ׳, אך בעקבות מסרים שהועברו ללשכתו הביקור שהיה אמור להיות במסווה של ביקור שיגרתי במאפיית מצות - טרם ברור אם יתקיים.

גורמים בסיעות החרדיות מסרו ל'בחדרי חרדים': "זה לא הוגן שנתניהו הולך לנו על הראש ומבקש מקולות פוטנציאלים שלנו לתמוך בסמוטריץ', אנחנו מזכירים לו שהוא צריך גם את כל יהדות התורה ל 61", הגורמים הוסיפו, "נתניהו צריך לגייס קולות מאחרים כמו בנט וסער ולא על חשבוננו", תוך שהם גם משגרים איום קטן, "אם נתניהו ימשיך כך יהיו לכך השלכות אחרי הבחירות".

בנימין נתניהו רדיו דרום בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד