י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יעשה שימוש ביחידה האווירית

20,000 שוטרים ברחבי הארץ: המשטרה נערכת לבחירות בצל הנגיף

במשטרת ישראל נערכים באופן מיוחד ליום הבחירות ביום שלישי הקרוב שיערכו בצל נגיף הקורונה | יעשה שימוש גם ביחידה האווירית במטרה למנוע הפרות | המשטרה נערכת גם ליום השבתון שיחול ביום הבחירות | "המטרה לאפשר הזכות הדמוקרטית ולא לאפשר לפגוע ביום הבחירות"

20,000 שוטרים ברחבי הארץ: המשטרה נערכת לבחירות בצל הנגיף
במשטרה נערכים לבחירות צילום: דוברות המשטרה

במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים ליום הבחירות לכנסת ה-24, שיחול השבוע ביום שלישי. לצורך המבצע, אותו מגדירים במשטרה 'מועד 2021', הוקצו מערכים נרחבים בניסיון להתמודד עם הפרות סדר וזיופים. "המטרה היא לאפשר את הזכות הדמוקרטית ולא לאפשר לאף אחד לפגוע ביום הבחירות", אומר היום (ראשון) ראש מערך המבצעים במשטרה תנ"צ שמעון נחמני.

במשטרה מעדכנים כי ההיערכות בבחירות הנוכחיות שונה לחלוטין מפעמים קודמות, בצל ההתמודדות עם משבר הקורונה. תת ניצב נחמני מוסיף כי השוטרים שיוצבו בקלפיות יוודאו שלא מגיעים מצביעים שהינם חולים או מבודדים. "נהיה נוכחים בקלפיות היעודיות לחולי קורונה, ערוכים גם לאתגר הזה", הוא מוסיף. לצורך שמירה כל בריאות המצביעים, ייעשו בדיקות אקראיות לוודא שלא מגיעים מבודדים או חולים, ויחד עם זאת לנסות ולתאר חשודים שינסו לבצע זיופים. 

המשטרה נערכת למבצע רחב ההיקף עם 20,000 שוטרים, ויעשה שימוש גם ביחידה האווירית במטרה למנוע הפרות. בד בד, המשטרה נערכת גם ליום השבתון שיחול ביום הבחירות, וכחות גדולים יוקצו לאירועי השגרה ובנקודות הבילוי.

בשונה ממערכות בחירות קודמות, המשטרה נערכת לפעול בקלפיות שבהן צפויים אירועים חריגים וניסיונות שיבוש של מהלך הבחירות התקין. "הדבר הצריך עבודה מודיעינית כי למנוע שיבושים", אומרים במשטרה. במשטרה פעלו מול ועדת הבחירות בנוגע למקומות שבהם בעבר נעשו פעולות לפגוע בטוהר הבחירות.

ראש מדור חקירות במשטרה, סגן ניצב זין שגיו, התייחס לפעולות שייעשו במטרה למנוע הפצת פייק ניוז באמצעות הרשתות החברתיות. לדבריו, המשטרה תפעל מול מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כך שבמידה ויעלה חשד בנוגע לפרסום מסויים, הוא יוסר מהרשת.

באשר לחשש ממהומות ביום הבחירות ובימים שלאחריהן, מציינים במשטרה כי נכון לעכשיו אין מודיעין באשר לתכנון התפרעויות, אך המשטרה נערכת גם לתרחישים קיצוניים ביותר.

בחירות קורונה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד