י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אירוע חריג

בשטח איראן: שודדים חטפו ספינה ודורשים כופר

בתקשורת הערבית מדווח בשעה האחרונה על תקרית חריגה במים הטריטוריאליים של איראן. לפי הדיווח, ספינה עיראקית בבעלות פרטית נחטפה ע"י שודדי ים שדורשים עשרות אלפי דולרים כופר עבור שחרורה

בשטח איראן: שודדים חטפו ספינה ודורשים כופר
אילוסטרציה צילום: pexels

‏כלי תקשורת ערביים מדווחים על ספינה עיראקית שנחטפה במים הטריטוריאליים של איראן. על פי הדיווחים, החוטפים הם שודדי ים ודורשים 80 אלף דולר בתמורה לשחרורה.

מקורות עיראקיים מדווחים כי הספינה נחטפה על ידי שודדי ים בעת ששייטה במרחק של שבעה מיל מנמל בושהר האיראני, והחוטפים דורשים כופר בסך שמונים אלף דולר בתמורה לשחרורה. עוד נמסר, כי מדובר בספינת קיטור בבעלות עיראקית פרטית.

 

האירוע הנוכחי מפתיע במקצת, לאחר שבשנים האחרונות אוניות סוחר לוקחות איתן מאבטחים חמושים, ובכמה מקרים בשנים האחרונות המאבטחים גרשו את השודדים, כזכור בשנת 2014, מאבטחים חמושים סיכלו ניסיון של פיראטים סומלים לחטוף אוניית סחר ישראלית שהפליגה בדרכה לארץ. הפיראטים ניסו לקרוא לשודדים נוספים, אך המאבטחים הישראלים הרתיעו את השודדים והניסו אותם.

האונייה הייתה בדרכה מאסיה לישראל דרך תעלת סואץ, ובכניסה לים האדום ליד מיצרי באב אל מנדב, שם ניסו השודדים לטפס על האונייה, אך המאבטחים הישראלים איימו לירות בהם, והם ברחו במהירות.

באתר Ynet דווח בעבר כי חברות אבטחה ישראליות כבשו בשנים האחרונות את עולם אבטחת הספנות בעולם. מאות יוצאי יחידות קרביות בצה"ל שומרים כיום על ספינות זרות, מאימת שודדי הים. תופעת הפיראטים הגיעו בעיקר מצד פיראטים מסומליה. החברות האלה מעסיקות בעיקר יוצאי יחידות מובחרות כגון שייטת 13, סיירת מטכ"ל ועוד.

איראן שודדים עיראק דמי כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד