י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סיקור מלא

תיעוד • אלפים התברכו בתפוח הגדול: מסע החיזוק של האדמו"ר הרב פינטו

שבוע מרומם עבר על הקהילות היהודיות בארה"ב, בעקבות הגעתו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לניו יורק ממרוקו • מרתון שיעורים, התייעצויות, וסיוע כלכלי לנזקקים • וגם: מצעד המפורסמים והפוליטיקאים שלא וויתרו והגיעו להתייעץ ולהתברך • סיקור מלא

תיעוד • אלפים התברכו בתפוח הגדול: מסע החיזוק של האדמו"ר הרב פינטו
מתברכים מאת הרב פינטו צילום: שמעון פאזען

בעיצומה של מגיפת הקורונה שעדיין משתוללת בארה"ב - שבוע גדוש בתורה ויראה נרשם בקרב הקהילות היהודיות בניו יורק, בעקבות הגעתו ממרוקו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, למסע חיזוק והתעוררות במקום.

האדמו"ר ששהה בשנה האחרונה במרוקו - שם הוא משמש כראש אבות בתי הדין, הגיע לביקור בן שבוע לארה"ב, שם מסר מרתון של שיעורי חיזוק והלכה שהועברו בשידור וידאו חי לאלפים מכל העולם, וקיבל אלפים לברכה ולעצה.

בשיחות הרבות עם תושבי האיזור, עמד האדמו"ר הרב פינטו על המצוקות של הקהילות היהודיות בתפוח הגדול ומסביב לו - שחלקן נוצרו בעקבות מגיפת הקורונה וההשלכות שלה על החיים היהודיים.

כמו"כ הרב פינטו עדכן את ראשי הקהילות היהודיות כי 'שובה ישראל' תסייע כלכלית לנזקקים מבני הקהילה היהודית, אשר חלקם קרסו בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את העולם כולו.

בין האלפים שפקדו את מעונו של האדמו"ר בניו יורק סיטי, הגיעו גם אישי ציבור שבאו להתברך ולהתייעץ עם הרב פינטו, בינהם ג'ון קצימטידיס - איש עסקים והמיליארדר האמריקאי, בעל תחנת הרדיו "טוק שואו" ומבעלי רשת הסופרמרקטים במנהטן "גריסטטיס פודס". קצימטידיס שוקל לרוץ בשנה הבאה בבחירות למשרת מושל ניו יורק.

עוד מהאישיים שפקדו את מעונו של הרב פינטו: הרב יוסף פוטסניק - נשיא איחוד הרבנים בניו יורק, איש העסקים ג’ון דמוליאס מבית חולים סטיטנאיילנד יוניברסיטי ומטיו אגני - פוליטיקאי המשמש כחבר מועצה בניו יורק.

גם ג’ונתן בורקן המשמש כנשיא בכיר וכיועץ הפיננסי של סטנלי מורגן - הגיע להתברך ולהתייעץ. מורגן משמש כסגן נשיא שרמן מטעם הרפובליקנים בניו יורק, וכזכור הוא מונה על ידי הנשיא דונלד טראמפ לנשיא מוזיאון השואה.

עוד הגיעו להתייעץ ולהתברך מפיו של האדמו"ר הרב פינטו: פרננדו קאברירה - פוליטיקאי אמריקאי מברונקס ניור, קאברירה רץ לבורו פרזידנט מטעם הדמוקרטים. דיויד גרינפלד - פוליטיקאי אמריקאי ניו יורקי שמשמש כמנכ"ל של מט קונסול Met council.

גם משלחת של ממשלת ההאיטי הגיעה להתייעץ עם האדמו"ר הרב פינטו. כמו"כ הגיע גם ברוק ג'פרי פירס, יזם ופילנתרופ אמריקאי, המפורסם בתעשיית מטבעות הקריפטו. כזכור, פירס רץ בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב והוא משמש כמנכ"ל של ביטקויין פאונדיישן.

יצוין, כי האדמו"ר הרב פינטו מתכנן כמדי חודש בחודשו להגיע לארה"ב, ולחזק את עשרות הישיבות של 'שובה ישראל' הפזורות מכל רחבי היבשת.

הרב יאשיהו פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!